میشل باشله به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد

میشل باشله به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شد
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در مورد انتخاب میشل باشله اظهار داشت: «سازمان ملل نتوانسته است به درستی با بحران های اصلی حقوق بشر در ایران، کره شمالی، جمهوری دموکراتیک کنگو و جاهای دیگر روبرو شود.»

آگهی

مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز جمعه با انتصاب میشل باشله، رئیس جمهوری سابق شیلی به عنوان کمیسر عالی حقوق بشر این سازمان موافقت کرد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز چهارشنبه انتخاب میشل باشله به عنوان جانشین زید رعد حسین را اعلام کرده بود.

زید رعد حسین در پایان ماه جاری میلادی از ریاست کمیساریای عالی سازمان ملل متحد که در ژنو مستقر است، کنار می رود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

میشل باشله اولین زنی بود که در سال ۲۰۰۶ میلادی به عنوان رئیس جمهوری شیلی انتخاب شد. او پس از پایان اولین دوره ریاست جمهوری اش به ریاست نهاد زنان سازمان ملل انتخاب شد. این نهاد برای برابری جنسیتی و قدرت بخشیدن به زنان فعالیت می کند. میشل باشله بار دیگر در سال ۲۰۱۴ به ریاست جمهوری شیلی رسید و تا ماه مارس سال جاری این سمت را برعهده داشت.

زید رعد حسین اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرده بود که بار دیگر نامزد ریاست بر دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای حقوق بشر نخواهد شد. او گفته بود به این باور رسیده است که قدرتهای اصلی جهان از جمله آمریکا، روسیه و چین از نامزدی مجددش حمایت نخواهند کرد.

زید رعد حسین از منتقدان جدی سیاستهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بود.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای در مورد انتخاب میشل باشله اظهار داشت: «سازمان ملل نتوانسته است به درستی با بحران های اصلی حقوق بشر در ایران، کره شمالی، جمهوری دموکراتیک کنگو و جاهای دیگر روبرو شود یا از دل مشغولی نامتناسب و مزمن در مواجهه با اسرائیل جلوگیری کند. این وظیفه خانم باشله است که به جای پذیرش شرایط فعلی از این کمبودها سخن بگوید.»

ایالات متحده در ماه ژوئن سال جاری از شورای حقوق بشر سازمان ملل خارج شد. شورای حقوق بشر سازمان ملل نهادی جدا از دفتر کمیساریای عالی سازمان ملل برای حقوق بشر است اما این دو نهاد همکاری نزدیکی با یکدیگر دارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کمیسر حقوق بشر سازمان ملل: معافیت‌های پزشکی ترامپ ضعیف است؛ تحریم‌های ایران لغو شوند

هشدار سازمان ملل به دولت‌ها: به بهانه قرنطینه شهروندان را سرکوب نکنید

گزینه ترامپ برای هدایت سازمان بین المللی مهاجرت رای نیاورد