ترامپ:‌ ایرانی‌ها با ما صحبت خواهند کرد، شاید هم نه، که آن هم عیبی ندارد

ترامپ:‌ ایرانی‌ها با ما صحبت خواهند کرد، شاید هم نه، که آن هم عیبی ندارد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ پس از طرح درخواست مذاکره با مقامات ایران بار دیگر اعلام کرد احساس می کند مقامات ایران با آمریکا بزودی دیدار و گفتگو خواهند کرد.

آگهی

 دونالد ترامپ بار دیگر در تازه ترین اظهارنظرش ادعا کرد که «بزودی ایرانی ها با ما صحبت خواهند کرد.» ترامپ روز سه شنبه در یک گردهمایی سیاسی در تمپای ایالت فلوریدا گفت: «احساس من این است که آنها به زودی با ما صحبت خواهند کرد. شاید هم نه، اما این هم عیبی ندارد.»

این در حالی است که یکی از مردان تصمیم گیر جمهوری اسلامی، محمد علی جعفری، فرمانده سپاه در واکنشی به درخواست مذاکره دونالد ترامپ نامه ای نوشت و در آن تاکید کرد که آیت الله خامنه ای هرگز حاضر به دیدار دونالد ترامپ نخواهد بود. فرمانده سپاه خطاب به ترامپ نوشت:‌«آرزوی ملاقات با مقامات جمهوری اسلامی را به گور خواهید برد.»

اینکه این نامه با اذن و اجازه رهبر ایران تهیه شده است یا نه مهم ترین موضوع بحث در شبکه های اجتماعی در ساعت های گذشته بوده است. برخی از تحلیلگران معتقدند که نظر فرمانده سپاه پاسداران ایران تفاوتی با نگاه آیت الله خامنه ای در این باره ندارد.

محمد علی جعفری در بخشی دیگر از این نامه می نویسد:‌ « آقای ترامپ، ایران کره شمالی نیست که به درخواست ملاقات شما پاسخ مثبت بدهد.بدانید مردم ایران، دین و ایمانشان را با اسلام احیا شده توسط حضرت امام خمینی تقویت کرده‌اند و با ملت‌های سلطه‌ پذیر تفاوت‌های فراوانی دارند و هرگز به مسئولین خود اجازه مذاکره و ملاقات با شیطان بزرگ را نمی‌دهند.»

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران هم در خصوص سخنان دونالد ترامپ مبنی بر اعلام آمادگی بدون پیش شرط برای گفتگو با ایران گفت: «پیشنهاد گفت‌و‌گو با ایران از سوی آقای ترامپ در شرایطی ارائه می‌شود که دولت ایالات متحده آمریکا بدون هیچ توجیهی و بر خلاف تمام موازین بین‌المللی از برجام خارج شده و تحریم‌های غیرعادلانه خود را مجددا بر مردم ایران تحمیل کرده است. جمهوری اسلامی ایران در عمل ثابت کرده که اهل گفت‌وگو و منطق است و چنانچه تعهدی بپذیرد بدان پایبند می ماند. اما آیا آقای ترامپ هم می تواند چنین ادعایی بکند؟ مذاکره شرایط و الزاماتی دارد که تا کنون در گفتار و رفتار آقای ترامپ و همکارانش نشانه ای از آن دیده نشده است.»

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نامه ترامپ به کیم به وزیر خارجه کره شمالی تحویل داده شد

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد