اطلاعیه بانک مرکزی: افزایش قیمت دلار و سکه ناشی از توطئه دشمنان است

 اطلاعیه بانک مرکزی: افزایش قیمت دلار و سکه ناشی از توطئه دشمنان است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بانک مرکزی: ««بانک مرکزی ج.ا.ایران حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود، تحولات اخیر در بازار ارز و طلا را که عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است، به دقت زیر نظر دارد.»

آگهی

بانک مرکزی ایران روز یک شنبه با انتشار اطلاعیه به افزایش شدید قیمت ارز و سکه واکنش نشان داد و تحولات بازار ارز و طلا را به توطئه دشمنان کشور نسبت داد.

در اطلاعیه بانک مرکزی آمده است: «بدین‌وسیله به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند، بانک مرکزی ج.ا.ایران حسب وظیفه ذاتی و قانونی خود، تحولات اخیر در بازار ارز و طلا را که عمدتاً ناشی از توطئه دشمنان کشور و در راستای ایجاد التهاب در اقتصاد و سلب آرامش روانی از مردم است، به دقت زیر نظر داشته و ضمن اعتقاد به این که این تحولات غیرعادی، تناسبی با واقعیات اقتصادی و توان ارزی کشور ندارد، برنامه‌های مقتضی و رویکردهای جدیدی را که در برنامه اعلامی رئیس کل جدید نیز آمده بود، در دست تهیه دارد که ظرف روزهای آینده عملیاتی نموده و اطلاع‌رسانی لازم را در این خصوص به عمل خواهد آورد.»

این نخستین اطلاعیه بانک مرکزی تحت مدیریت رئیس جدید آن عبدالناصر همتی است.

این اطلاعیه بعد از افزایش شدید قیمت دلار و سکه در روز یک شنبه منتشر شد. قیمت دلار روز یک شنبه از ۱۱ هزار تومان فراتر رفت و قیمت سکه نیز در حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

افزایش قیمت دلار تنها به بازار آزاد محدود نشده است و دولت نیز دلار ۴۲۰۰ تومانی را اکنون به قیمت ۴ هزار و ۴۰۳ تومان به فروش می رساند.

قیمت دلار در پایان تابستان سال گذشته حدود ۳۸۰۰ تومان بود در حالی که امروز یک شنبه به بیش از ۱۱ هزار تومان رسید که معنایی جز کاهش شدید ارزش ریال ندارد.

با اینکه روشن نیست دقیقا منظور بانک مرکزی از «برنامه های مقتضی و رویکردهای جدید» چیست اما رسانه ها روز گذشته اعلام کردند که طرح تعمیق بازار ثانویه ارز روی میز رئیس جمهوری است و اگر حسن روحانی با آن موافقت کند دلار در بازار ثانویه با قیمت حدود ۷۵۰۰ تومان عرضه خواهد شد. 

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا رئیس بانک مرکزی ایران را تحریم کرد

رکورد تاریخی بهای ارز و سکه در ایران؛ دلار از مرز ۶۴ هزار تومان گذشت

افزایش دوباره نرخ ارز در ایران؛ دلار وارد کانال ۵۷ هزار تومان شد