حسین کروبی: رفع حصر موسوی و کروبی در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است

حسین کروبی: رفع حصر موسوی و کروبی در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

حسین کروبی: «درحال حاضر منتظر هستند که رهبری نظرشان را راجع به این مصوبه‌ی شورای امنیت بگویند؛ این‌طور که می‌گویند اگر رهبری تا ده روز نظرشان را اعلام نکنند، این مصوبه لازم‌الاجرا است.»

آگهی

حسین کروبی فرزند مهدی کروبی روز شنبه به نقل از یک منبع موثق گفت رفع حصر در شورایعالی امنیت ملی تصویب شده است.

فرزند مهدی کروبی به انصاف نیوز گفته است: «من از یک منبع موثقی پرسیدم که صحبت‌های اخیر آقای جهانگیری به چه علت بوده است، گفتند که در آخرین جلسه‌ی شورایعالی امنیت، مصوب شده است که رفع حصر انجام شود و آن را تمام کنند. این مصوبه تصویب و خدمت رهبری هم فرستاده شده است.»

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری اخیرا گفته بود که در تلاش برای در کنار هم قرار گرفتن شخصیت‌های برجسته نمادین کشور و شکل گیری وحدت در کشور در روزهای آتی است. به نظر می رسد رفع حصر در چنین زمینه ای در حال اجرا است.

حسین کروبی همچنین افزوده است: «درحال حاضر منتظر هستند که رهبری نظرشان را راجع به این مصوبه‌ی شورای امنیت بگویند؛ این‌طور که می‌گویند اگر رهبری تا ده روز نظرشان را اعلام نکنند، این مصوبه لازم‌الاجرا است.»

از سوی دیگر پایگاه اطلاع رسانی جماران نیز از فرزند مهدی کروبی نقل کرده است که :« من به واسطه یکی از دوستان از آقای جهانگیری شنیدم که در جلسه هفته گذشته شورای عالی امنیت ملی رفع حصر و نیز محدودیت های آقای خاتمی مصوب شده است.»

از سوی دیگر علیرضا رحیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در توئیتی به نقل از حسن روحانی رئيس جمهوری نوشته است که رفع حصر نتیجه اقدامات دولت یازدهم است. 

میرحسین موسوی و مهدی کروبی معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که به انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد انجامید بیش از هفت سال است که در حصر خانگی به سر می برند. محمد خاتمی رئیس جمهوری سابق ایران نیز مدتهاست که با محدودیت هایی برای حضور در مجامع عمومی روبرو است.

خروج آمریکا از توافق برجام و تهدیدات فزاینده علیه ایران زمزمه هایی برای ایجاد وحدت بین نیروهای سیاسی داخلی ایجاد کرده است که اگر خبر رفع حصر صحت داشته باشد می توان گفت که پروژه وحدت نیروهای داخلی عملا کلید خورده است با این حال برخی اظهار نظرها حاکی از این است که طرح جهانگیری تنها برای رفع محدودیت از خاتمی است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وبسایت کلمه: نتیجه تست کرونای موسوی و رهنورد مثبت شد

تابش به نقل از خاتمی: رفع حصر از سوی رهبری به شورای عالی امنیت ارجاع داده شد

تحولات ایران؛ کانادا ۱۲ مقام جمهوری اسلامی را تحریم کرد