دختری که با عکس‌هایش از مترو حال‌ و‌ هوای تهران را روایت می‌کند

دختری که با عکس‌هایش از مترو حال‌ و‌ هوای تهران را روایت می‌کند
نگارش از مریم طوسی
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه تهران با گوشی موبایل خود، داستان مسافران متروی تهران را به تصویر می‌کشد. قاب‌های تصویر او مانند صحنه‌هایی از یک فیلم هنری است با این تفاوت که روایت او پایانی ندارد و هر روز در شهری شلوغ تکرار می‌شود.

آگهی

حنانه حیدری ، دانشجوی رشته گرافیک دانشگاه تهران است. او با گوشی موبایل خود، داستان مسافران متروی تهران را به تصویر می‌کشد. قاب‌های تصویر او مانند صحنه‌هایی از یک فیلم هنری است با این تفاوت که روایت او پایانی ندارد و هر روز در شهری شلوغ تکرار می‌شود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

این دختر ۱۹ ساله از زمانی که برای کنکور هنر آماده می‌شد، مترو را برای سفرهای شهری خود انتخاب کرد. او به یورونیوز می‌گوید: «تا قبل از اون خيلى تنها بيرون رفت و آمد نداشتم و حالا وارد عجيب ترين فضاى زيرزمينى‌ شده بودم که خیلی عجيب بود.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

عکاس: حنانه حیدری

خانم حیدری با اشاره به مشکلات شهرنشینی و تاثیر آن در حال و هوای مردم، مترو را آئینه و چکیده شهر تهران می‌داند و می گوید: « من تا مدت ها اين توده متنوع از مردمى مسخ شهرنشين را تماشا مى‌كردم. فضاي مترو شبيه به استراحتگاه مردم خسته شهر از هر قشرى است. قابی است از ارتباطى كه آدمهاى غريبه براى چند دقيقه با هم برقرار می‌کنند و از دغدغه و مشكلات با هم حرف حرف ميزنند.»

عکاس: حنانه حیدری

حنانه درباره آغاز عکاسی در متروبه یورونیوز گفت:‌«از يک جايى به بعد شيفته اين فضا شدم که انگار شيره‌ يک شهر بود. بنابراین شروع به ثبت آن چيزى کردم كه ميديدم. عكس مي‌گرفتم و در یک پیج اينستاگرامى که فالوئرهاش به زحمت به ١٠٠ نفر می‌رسید منتشر می‌کردم.»

به توییتر یورونیوز فارسی بپیوندید

حنانه حیدری دانشجوی گرافیک و عکاس

نام صفحه اینستاگرام این هنرمند جوان «مترودمی» metrodemy است که به گفته خود او از ترکیب دو کلمه مترو و اپیدمی ساخته شده است. او بیش از ۴ هزار فالور دارد و عکس‌هایش از سوی کاربران این شبکه اجتماعی مورد استقبال قرار گرفته است.

عکاس: حنانه حیدری

حنانه حیدری نمی‌خواهد به عنوان عکاس مترو شناخته شود و خود را بیشتر یک طراح و گرافیست می‌داند. او درباره سختی‌های عکاسی در مترو به یورونیوز فارسی گفت: « بارها موبايلم را گرفتند و عكس‌ها را پاك كردند. خودم را تربيت کردم که دیگر به هيچكدام از كارهایم دل نبندم. به معناى واقعى دلم را به دريا می‌زنم و شروع می‌کنم به عكاسى در فضايى كه فاصله‌ام با افراد حداكثر يک متر است.»

عکاس: حنانه حیدری

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عکاس ناآرامی‌های دی‌ ماه ۹۶، عکاس سال مطبوعات ایران شد

عباس عطار، عکاس و روایت‌گر تصویری انقلاب ایران در ۷۴ سالگی درگذشت

احمد طالبی نژاد به یورونیوز: مهرجویی پدر سینمای راستین ایران بود؛ روایت قتل او را باور نکردم