رسوایی ضرب و جرح توسط دستیار ماکرون؛ وزیرکشور فرانسه در پارلمان

رسوایی ضرب و جرح توسط دستیار ماکرون؛ وزیرکشور فرانسه در پارلمان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر کشور فرانسه در حالی‌که نمایندگان مخالف دولت خواستار استعفای او شده اند با حضور در پارلمان از اقدامات خود در رسیدگی به این رسوایی دفاع کرد.

آگهی

ژرار کلومب، وزیرکشور فرانسه روز دوشنبه ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) در پارلمان این کشور حاضر شد تا به سوال نمایندگان در مورد رسوایی ضرب و جرح مخالفان دولت توسط دستیار امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه پاسخ دهد.

چندی پیش انتشار ویدیویی از «الکساندر بنالا»، دستیار ماکرون که در جریان تظاهرات روز اول مه (۱۱ اریبهشت) در پاریس معترضان را مورد ضرب و جرح قرار داده بود باعث جنجال در جامعه فرانسه شد.

در همین راستا وزیر کشور فرانسه در حالی‌که نمایندگان مخالف دولت خواستار استعفای او شدند با حضور در پارلمان از اقدامات خود در رسیدگی به این رسوایی دفاع کرد.

ژرار کلومب با تاکید بر این‌که از وجود چنین ویدیویی روز بعد از حادثه اطلاع یافته گفت: «با استناد به ماده ۴۰ آیین دادرسی کیفری، این وظیفه یک وزیر نیست که چنین اقدامی را گزارش دهد بلکه این وظیفه مسولان رده پایین و کسانی‌ است که در محل حضور دارند.»

وزیر کشور فرانسه با محکوم کردن عمل الکساندر بنالا تصریح کرد که روز دوم مه، یک روز پس از حادثه، اطمینان حاصل کرده که دفتر ریاست جمهوری و پلیس از جریان ضرب و جرح و ویدیوی موجود از این اتفاق آگاه شده اند و در نتیجه به گفته وی پی‌گیری قضیه بر عهده آنان است.

رویترز
الکساندر بنالا و رییس جمهور فرانسهرویترز

از سوی دیگر بنژمن گریوو، سخن‌گوی دولت در شبکه تلویزیونی آرتی‌ال گفت: «رییس جمهور مصمم است تا حقایق درباره موضوع افشاء شوند.»

رییس جمهوری فرانسه، یکشنبه شب در جلسه‌ای با مقامات مربوطه تاکید کرد که اتهامات مطرح شده علیه الکساندر بنالا غیرقابل قبول است ولی در عین‌حال او نباید مصونیت داشته باشد.

طبق گزارش‌ها زمانی امانوئل ماکرون دریافته که دستیارش اقدام به ضرب و جرح مخالفان کرده است، خواهان ۱۵ روز مجازات برای او به دلیل «رفتار آشکارا نامناسب» شده است.

رویترز
الکساندر بنالا و رییس جمهور فرانسهرویترز

دادستان عمومی پاریس روز جمعه گذشته از بازداشت و بازجویی الکساندر بنالا خبر داده بود.

مقامات قضائی پاریس پیشتر اعلام کرده بودند در پی انتشار فیلم ضرب و جرح، پرونده تحقیق مقدماتی در خصوص این رسوایی به جریان افتاده است.

وزیر کشور فرانسه فردا، سه‌شنبه ۲۴ ژوئیه، باید در مجلس سنا حضور یابد و در خصوص این رسوایی توضیحات تکمیلی را ارائه کند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

رسوایی در الیزه؛ دستیار امانوئل ماکرون به پرسش‌های کمیسون تحقیق مجلس سنا پاسخ داد

جوان فرانسوی جویای کار به ماکرون: کمک کن کار پیدا کنم

تجاوز جنسی به زنان در خیابان‌ها و اماکن عمومی؛ ۶۷ شکایت طی هشت ماه در پاریس ثبت شد