شگفتی مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا از دعوت پوتین به واشنگتن

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا
مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دن کوتس به وضوح هنگامی که در جریان یک مصاحبه زنده تلویزیونی از خبر دعوت دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین برای سفر به واشنگتن اطلاع یافت غافلگیر شد.

آگهی

دن کوتس، مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا به وضوح هنگامی که در جریان یک مصاحبه زنده تلویزیونی از دعوت دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین برای سفر به واشنگتن اطلاع یافت از این خبر غافلگیر شد.

مدیر اداره اطلاعات ملی آمریکا پیش از این گفته بود که از محتوای گفتگوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بی اطلاع است.

دن کوتس در حالی از جزئیات مذاکرات رئیس جمهوری کشورش با ولادیمیر پوتین ابراز بی اطلاعی کرده است که اعضای کنگره ایالات متحده در روزهای گذشته خواستار اطلاع از محتوای این گفتگوها شده بودند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه گذشته در هلسینکی، پایتخت فنلاند با ولادیمیر پوتین دیدار کرد. سخنان دونالد ترامپ در نشست خبری پس از این ملاقات که در آن گزارش سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات ایالات متحده را زیر سوال می برد واکنش‌های انتقادآمیز زیادی را در واشنگتن بر انگیخت.

دونالد ترامپ در این نشست خبری همچنین از سیاست های گذشته کشورش در قبال روسیه به تندی انتقاد کرد.

دن کوتس پس از سخنان روز دوشنبه دونالد ترامپ با انتشار بیانیه ای از نتیجه گیری سازمان های اطلاعاتی آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ حمایت کرد.

چاک شومر، رهبر دموکرات ها در مجلس سنای آمریکا نیز روز پنجشنبه پس از انتشار خبر دعوت دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین برای سفر به آمریکا در بیانیه ای تاکید کرد: «رئیس جمهوری تا زمانی که ما ندانیم در دیدار دو ساعته هلسینکی چه گذشته است، نباید نشست دو نفره دیگری با پوتین داشته باشد، چه در آمریکا، چه در روسیه و یا در هر جای دیگر!»

سارا هاکبی سندرز روز پنجشنبه اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا از جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور خواسته است تا از ولادیمیر پوتین برای سفر به واشنگتن در پائیز امسال دعوت کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تردید کرملین در پذیرش دعوت ترامپ

رسوایی هلسینکی؛ دموکرات‌های کنگره خواستار شهادت مترجم ترامپ شدند

دونالد ترامپ امیدوار است دوباره با پوتین دیدار کند