اهتزاز پرچم سوریه بر فراز بخشی از شهر درعا

اهتزاز پرچم سوریه بر فراز بخشی از شهر درعا
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ناظران جنگ سوریه از ورود نیروهای دولت سوریه به بخش‌هایی از شهر «درعا» خبر دادند.

آگهی

ناظران جنگ سوریه از ورود نیروهای دولت سوریه به بخش‌هایی از شهر «درعا» خبر دادند.

نیروهای سوری روز پنجشنبه و با حمایت نیروهای نظامی روسیه وارد شهر درعا شدند تا مقدمات اهتزاز پرچم رسمی این کشور را بر فراز این شهر فراهم کنند. بدین ترتیب بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در آستانه کسب یک پیروزی بزرگ طی جنگ داخلی هفته ساله در سوریه قرار دارد.

شهر درعا صحنه بروز اولین اعتراض‌های ضدحکومتی سوریه در سال ۲۰۱۱ به شمار می‌رود و نیروهای سوری نیز پس از ورود به این شهر با استفاده از یک جرثقیل متعلق به شهرداری شهر درعا پرچم رسمی سوریه را در نزدیکی مسجدی که مقابل آن محل برگزاری بزرگ‌ترین تجمع ضد دولتی در ماه مارس سال ۲۰۱۱ بود، برافراشتند.

بیشتر بخوانید:پیروزی‌های تازه ارتش سوریه بر داعش و شورشیان

در جریان عملیاتی که از یک ماه پیش و با حمایت نیروهای نظامی روسیه آغاز شده، ارتش سوریه موفق شده تا کنترل بخش قابل توجهی از منطقه جنوب غربی این کشور را در نزدیکی مرز اردن و اسرائیل از دست شورشیان موسوم به ارتش آزاد سوریه خارج کند.

در نتیجه این عملیات، برخی از شورشیان خود را تسلیم ارتش سوریه کرده اند و شماری هم که هنوز در بخش هایی از شهر درعا حضور دارند، در حال مذاکره با نیروهای روسی هستند تا به به یک توافق ترک مخاصمه برسند. آنها انتظار دارند که در پی حصول توافق خلع سلاح و آتش بس، نیروهای نظامی روسیه زمینه انتقال امن آنها را به مناطق شمالی سوریه فراهم کند.

عکس: رویترز
هجوم آوارگان سوری به مرز اسرائیلعکس: رویترز

**بیشتر بخوانید:
**

در حال حاضر حدود ۲ هزار شورشی به همراه خانوادهایشان در شهر درعا ساکن هستند و از بیم برخورد خشن دولت سوریه با آنها، قصد دارند تا این شهر را هر چه زوتر ترک کنند.

بر همین اساس انتظار می‌رود، شمار قابل توجهی از نیروهای نظامی روسیه برای ایجاد منطقه حائل با شورشیان حاضر در شهر درعا به زودی وارد این شهر شوند.

اسرائیل نگران ادامه عملیات نظامی سوریه در این منطقه مرزی است که به بلندی‌های جولان منتهی می‌شود. همچنین نهادهای حقوق بشری نیز از آواره شدن شمار بیشتری از ساکنان استان درعا ابراز نگرانی کرده‌اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

نخستین همکاری فرانسه و روسیه در ارسال کمک های بشردوستانه به سوریه

حمله شبانه اسرائیل به پایگاه تی‌فور در سوریه

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است