صدا و سیما از پخش اعترافات مائده هژبری دفاع کرد

صدا و سیما از پخش اعترافات مائده هژبری دفاع کرد
Copyright شبکه های اجتماعی/ایرنا
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما تاکید کرد که منتشرکنندگان مطالب «نامناسب» در فضای مجازی باید بدانند چه «هزینه هایی در انتظارشان است».

آگهی

سازمان صدا و سیمای ایران در واکنش به اعتراض ها به پخش برنامه ای از اعترافات شماری از کاربران شبکه های اجتماعی پخش چنین برنامه ای را «وظیفه ذاتی» این رسانه دانست.

به گزارش «باشگاه خبرنگاران جوان» محمد حسین رنجبران، مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما در مورد اعتراضات مطرح شده به پخش مستند «بیراهه» از این رسانه گفت: «این وظیفه ذاتی رسانه ملی و خواست مردم به ویژه خانواده ها است که اطلاعات بیشتری درخصوص آسیب‌های فضای مجازی داشته باشند و نمی‌ توانیم وقتی مسئولان مربوط در حوزه فضای مجازی به وظایف خود در ساماندهی فضای مجازی عمل نمی‌کنند ما هم بنشینیم و دست روی دست بگذاریم و برنامه‌های آگاهی بخش به خانواده‌ها ارائه نکنیم.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما تاکید کرد که منتشرکنندگان مطالب «نامناسب» در فضای مجازی باید بدانند چه «هزینه هایی در انتظارشان است». به گفته محمد حسین رنجبران برنامه «بیراهه» محصول معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ایران بود.

وی اظهار داشت: «بر اساس صحبتی که با مسئولان ناجا داشتم برای این افراد حکم قضایی صادر شده بوده و حتی مقام قضایی درخواست کرده بوده است تا موضوع این افراد حتما رسانه‌ای شود.»

پخش مستند ۳۰ دقیقه ای «بیراهه» که در آن سه دختر و یک پسر در مورد فعالیت های خود در فضای مجازی اعتراف می کردند در روزها گذشته واکنشهای بسیاری را بر انگیخت. مائده هژبری یکی از افرادی بود که اعترافاتش در این برنامه پخش شد.

بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی در روزهای گذشته با استفاده از هشتگ «برقص تا برقصیم» و پخش ویدئوی رقص خود با مائده هژبری و دیگر «شاخ های اینستاگرام» که بازداشت شده اند ابراز همدردی کردند.

گروهی از این کاربران همچنین به عدم برخورد مشابه مقامات ایران با عاملان فساد اقتصادی اعتراض کرده بودند. برخی از آنها این سوال را مطرح کرده بودند که آخرین باری که صدا و سیمای ایران مستند مشابهی از اعترافات عاملان فساد اقتصادی پخش کرده، چه زمانی بوده است؟

به نظر می رسد بخشی از سخنان مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما پاسخ به انتقادات کاربران شبکه های اجتماعی در این زمینه است. محمد حسین رنجبران اظهار داشته است: «به نظرم هر موضوعی جایگاه و اهمیت خود را دارد و نباید به بهانه پرداخت ضعیف به مفاسد در حوزه‌ای، مفاسد در عرصه‌های دیگر را که مثل خوره به جان بنیان خانواده‌ها افتاده است را فراموش کرد.»

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدا و سیما برای پخش اعترافات مائده هژبری تذکر گرفت

محققان در آلمان: رانش شدید زمین در روستای حسین‌آباد ایران نتیجه ساختن یک سد بود

نقش کلیدی فلات ایران در مهاجرت انسان؛ حلقه گمشده تاریخ پیدا شد