ایران در اعتراض به گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس سفیر فرانسه را احضار کرد

وزارت خارجه ایران
وزارت خارجه ایران Copyright Azadi68/Wikipedia
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ایران در اعتراض به گردهمایی مجاهدین خلق در پاریس سفیر فرانسه را احضار کرد

آگهی

وزارت خارجه ایران سفیر فرانسه، فرانسوا سنمو را در اعتراض به برگزاری همایش مجاهدین خلق در پاریس احضار کرد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه در همین رابطه گفت که در این دیدار اعتراض مقامات جمهوری اسلامی به « تجمع اخیر منافقین در پاریس» و حمایت فرانسه از «فعالیت های گروهک تروریستی منافقین» به سفیر فرانسه ابلاغ شده است.

آقای قاسمی اضافه کرده است نارضایتی ایران از «ایراد سخنان مداخله گرانه و تفرقه افکنانه علیه مردم ایران» در جریان این همایش به اطلاع سفیر فرانسه رسید.

همایش سالانه سازمان مجاهدین خلق در پاریس پایتخت فرانسه که روز ۳۰ ژوئن (نهم تیرماه) و با سخنرانی شماری از مقامات سابق آمریکایی از جلمه رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک، برگزار شد با حاشیه‌هایی همراه بود.

بیشتر بخوانید:

دادستان بلژیک در این روز اعلام کرد پلیس این کشور یک زوج بلژیکی ایرانی‌تبار را در بروکسل به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در این همایش دستگیر کرده است. دادستانی بلژیک همچنین اضافه کرد این دو نفر روز شنبه و در حالی که ۵۰۰ گرم ماده منفجره استون پروکسید و چاشنی انفجاری در خودروی خود داشتند، از سوی پلیس بازداشت شدند.

یک دیپلمات ایرانی مستقر در سفارت ایران در اتریش نیز که متهم است با این زوج در تماس بوده توسط پلیس در آلمان دستگیر شده است. اتریش از ایران درخواست کرده است قرار مصونیت این دیپلمات را، که رسانه‌ها از او با نام اسدالله اسدی نام برده‌اند، لغو کند. سه نفر نیز در همین رابطه در فرانسه دستگیر شده‌اند.

ایران می گوید افرادی که به ظن حمله به همایش گروه «مجاهدین خلق» در اروپا بازداشت شده اند از اعضای این گروه هستند.

اسدالله اسدی، یک دیپلمات ایرانی سفارت جمهوری اسلامی در اتریش نیز در حالی که در آلمان به سر می‌برد به ظن ارتباط با طراحان حمله به همایش سازمان مجاهدین بازداشت شده است

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آلبانی دو دیپلمات ایرانی را به‌عنوان «عنصر نامطلوب» اخراج کرد

جزئیات «برنامه سپاه» علیه مجاهدین خلق از زبان رئیس پلیس آلبانی

آلمان اجازه استرداد دیپلمات ایرانی به بلژیک را صادر کرد