حمایت از سیاست‌های مهاجرستیز اوربان دلیل برکناری سفیر فرانسه در مجارستان

 حمایت از سیاست‌های مهاجرستیز اوربان دلیل برکناری سفیر فرانسه در مجارستان
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اریک فورنیه با انتشار متنی حمایت بی شائبه ای از سیاست های مهاجرستیز ویکتور اوربان کرده بود و در همین راستا با دستور مستقیم رئیس جمهوری فرانسه از کار خود برکنار شد.

آگهی

اریک فورنیه، سفیر فرانسه در مجارستان در پی حمایت همه جانبه از سیاست های ضدمهاجرتی ویکتور اوربان با دستور مستقیم رئیس جمهوری فرانسه، امانوئل مکرون، از کار خود برکنار شد.

فورنیه دو هفته پیش با چاپ یک تحلیل از وضعیت مهاجرت در اروپا از سیاست های مهاجرستیز ویکتور اوربان، نخست وزیر پرحاشیه و راستگرای مجارستان دفاع کرد و سیاست اوربان را «موفق ترین استراتژی برای خروج اروپا از بحران پناهجویان» اعلام کرده بود.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اریک فورنیه از سال ۲۰۱۵ در سفارت فرانسه در بوداپست مشغول بکار بوده است و تا آخر ماه اوت ماموریت کاری اش در مجارستان به پایان می رسید. 

این دیپلمات فرانسوی که از سال ۱۹۸۷ در پست های مختلف در دستگاه سیاست خارجی فرانسه فعالیت کرده است در متن خود از رسانه های فرانسوی و اروپایی با مضمون «هجمه بی پایه و اساس به ویکتور اوربان و سیاست های مهاجرتی وی» انتقاد کرده بود. آقای فورنیه در این متن این رسانه ها را به «Magyarophobie» «مجارستیزی» محکوم کرده بود.

امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه طی نشست خبری خود در جریان نشست رهبران اروپایی در سوال خبرنگاری که درباره متن اریک فورنیه سوال کرده بود گفت: «درباره متن آقای سفیر تحقیق می کنیم و اگر انتقادات و حمایت های او بی پایه و اساس باشند قطعا او را از بوداپست فرا می خوانیم.»

سه روز پس از این نشست اریک فورنیه با دستور مستقیم رئیس جمهوری از کار خود برکنار شد.

ویکتور اوربان از زمانی که در مجارستان در سال ۲۰۱۰ به قدرت رسیده است شدیدترین سیاست های مهاجرستیز را بکار گرفته است. نخست وزیر مجارستان همواره از پذیرش سهمیه پناهجویانی که اتحادیه اروپا برای تمام کشورهای عضو اتحادیه در نظر گرفته، سرباز زده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت مجارستان: کمک به پناهجویان از این پس جرم است

سازمان بین‌‌المللی مهاجرت: ۶۳ هزار نفر طی ده سال در مسیرهای مهاجرت جان باخته یا ناپدید شدند

«پنهان شدن» بولسونارو در سفارت مجارستان باعث احضار سفیر از سوی مقامات برزیل شد