مخالفان همزمان با فتوحات تازه ارتش سوریه؛ پیشنهاد تسلیم را نمی‌پذیریم

مخالفان همزمان با فتوحات تازه ارتش سوریه؛ پیشنهاد تسلیم را نمی‌پذیریم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«کمیته اولین جلسه خود را با مقامات ارتش روسیه گذاشت و خواسته‌های خود را اعلام کرد.»

آگهی

ارتش سوریه با ادامه حملات هوایی کنترل شهرهای بیشتری را در جنوب غربی این کشور در دست گرفت. شورشیان نیز از طرف دیگر اعلام کردند که با میانجیگری روسیه در حال انجام مذاکرات برای تعیین شرایط صلح با دولت سوریه هستند.

با اعلام این فتوحات، تلویزیون ملی سوریه از شهر داعل واقع در شمال غرب شهر درعا برنامه پخش کرد. یک موسسه دیده بان جنگ نیز گفت چندین شهر در جنوب غرب حاکمیت دولت سوریه را پذیرفته اند.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه می گوید بیش از ۱۶۰ هزار نفر از زمان آغاز تهاجم نیروهای دولتی این کشور برای تصرف مناطق تحت کنترل مخالفان در استان درعا آواره شده اند.

رویترز
استقبال شهروندان داعل از ورود ارتش سوریهرویترز

جنوب‌غرب سوریه یکی از آخرین مناطق تحت کنترل نیروهای شورشی در این کشور است. منطقه دیگر در شمال غرب سوریه قرار دارد و بشار اسد اعلام کرده است که به زودی این منطقه را نیز بازپس خواهد گرفت. بشار اسد قصد دارد نیروهای کُرد تحت حمایت آمریکا، که کنترل شمال شرقی سوریه را برعهده دارند، از این منطقه بیرون براند.

درگیری در جنوب‌غربی سوریه به دلیل نزدیکی با اسرائیل از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و ممکن است به افزایش تنش در این منطقه منجر شود. اسرائیل پیش از این به نیروهای شبه‌نظامی تحت حمایت ایران را در این منطقه حمله کرده است.

سرنوشت نامعلوم مذاکرات صلح

به گزارش خبرگزاری رويترز سخن‌گوی شورشیان گفته است کمیته‌ای متشکل از شش عضو غیرنظامی و نظامی از شورشیان جنوب‌غربی با مقامات روسیه در نزدیکی مرز استان سویدا دیدار کرده‌اند.

ابراهیم جباوی سخنگوی ارتش آزادی‌بخش سوریه گفت:«کمیته در اولین جلسه خود با مقامات ارتش روسیه خواسته‌های خود را اعلام کرد.»

رویترز
خروج ساکنان منطقه درعا در پی درگیری‌های شدید ارتش سوریهرویترز

اردن در مذاکرات مقامات روسیه و شورشیان سوریه میانجیگری می کند، مذاکراتی که قراراست پایانی بر خشونت و تنش حاکم بر منطقه درعا باشد.

شورشیان در این مذاکرات خواهان این هستند که نهادهای دولتی و خدمات اجتماعی سوریه در این منطقه کار خود را از سر گیرند و به جای نیروهای ارتش سوریه، ارتش روسیه به این منطقه وارد شوند.

در پایان دیدار دوم کمیته برگزیده شورشیان با مقامات روسیه در روز شنبه ۳۰ ژوئن/ ۹ تیر اعلام شد که مذاکرت صلح با رد درخواست تسلیم روسیه از نیروهای شورشی با شکست مواجه شد.

در حالی‌که مقامات روس از شورشیان خواسته‌اند تا شرایطی که شورشیان پیش از این درغوطه شرقی پذیرفتند را بپذیرند، سخن‌گوی ارتش آزادی‌بخش سوریه خواسته‌های مقامات روسیه را رد کرد و آن را «توهین‌کننده» خواند.

ابراهیم جباوی سخنگوی ارتش آزادی‌بخش سوریه گفت:«ملاقات دوم موفقیت‌آمیز نبود. مقامات روس نمی‌خواستند به تقاضا‌های ما گوش کنند و تنها یک گزینه در پیش‌روی ما قرار دادند؛ تسلیم شدن. ما این خواسته را رد کردیم.»

بیشتر بخوانید: دیده بان حقوق بشر سوریه: درگیری های درعا ۱۲۰ هزار نفر را آواره کرده است

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

شکست مجدد مذاکرات آتش‌بس میان شورشیان سوری و روسیه

سازمان منع سلاح‌های شیمیایی با وجود مخالفت ایران، روسیه و سوریه می تواند عاملان حمله را شناسایی کند

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد