شهرداری استانبول تابلوی مغازه‌ها به زبان عربی را پاک می‌کند

شهرداری استانبول تابلوی مغازه‌ها به زبان عربی را پاک می‌کند
Copyright l0da_ralta
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«مردم برای فهمیدن آنچه در این مغازه‌ها عرضه می‌شود، مشکل دارند. دولت آنکارا بخش‌نامه‌ای تصویب کرده است که بر اساس آن حداقل ۷۵ درصد یک تابلو مغازه باید به زبان ترکی باشد.»

آگهی

یک خبرگزاری محلی ترک گزارش می‌دهد شهرداری یک منطقه در استانبول تابلوی مغازهایی که به زبان عربی نوشته شده است را پاک می‌کند. شهرداری علت این اقدام را تصویب بخش‌نامه جدیدی می‌داند که بر اساس آن تابلوی مغازه‌ها باید حداقل ۷۵ درصد به زبان ترکی باشد.

اسن یورت منطقه‌ای در استانبول است که بیشترین تعداد پناهندگان سوری در آن اقامت دارند. با شروع جنگ داخلی در سوریه، هزاران شهروند این کشور خانه و کاشانه خود را رها کرده و در این منطقه سکنی گزیده‌اند. برخی از پناهندگان سوری شروع به راه‌اندازی مغازه و تجارت‌های کوچک در اسن یورت کردند.

شهردار منطقه اسن یورت با دریافت شکایت‌های فراوان شروع به بازدید از مغازه‌های این منطقه کرد و برخی از غذاخوری‌ها را به بهانه رعایت نکردن موازین بهداشتی تعطیل کرد.

از آخرین اقدامات شهرداری این منطقه که در روز ۲۹ ژوئن (هشت تیرماه) انجام شد پایین کشیدن و پاک کردن تابلوی مغازه‌هایی بود که به عربی نوشته شده بودند.

علی‌مراد علاتپ، شهردار منطقه به خبرگزاری محلی گفت:«مردم برای فهمیدن آنچه در این مغازه‌ها عرضه می‌شود، مشکل دارند. دولت آنکارا بخش‌نامه‌ای تصویب کرده است که بر اساس آن حداقل ۷۵ درصد یک تابلو مغازه باید به زبان ترکی باشد.»

با وجود دستور آنکارا مبنی بر زبان تابلوی مغازه‌ها، تنها در منطقه اسن‌یورت است که تابلوهای عربی به پایین کشیده شده است. در دیگر مناطق استانبول و شهرهای‌ دیگر با تعداد بالای پناهندگان سوری نشانه‌ای از اجرای این بخش‌نامه به چشم نمی‌خورد. ‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هلند تدریس به زبان انگلیسی در دانشگاه‌ها را محدود می‌کند

هزار واژه فارسی از کجا به زبان بلغاری راه یافته است؟

ویدئو؛ امانوئل ماکرون زبان چینی یاد می‌گیرد