ارزان‌ترین قهوه و همبرگر جهان کجا سرو می‌شود؟

ارزان‌ترین قهوه و همبرگر جهان کجا سرو می‌شود؟
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

هنگ کنگ در صدر جدول گران‌ترین شهرهای دنیا از نظر سطح هزینه روزانه زندگی قرار گرفت.

آگهی

هنگ کنگ در صدر جدول گران‌ترین شهرهای دنیا از نظر سطح هزینه روزانه زندگی قرار گرفت.

بر اساس نتایج تازه ترین ارزیابی شرکت مرسر، در میان ۱۰ شهر گران جهان، ۶ شهر آسیایی عنوان گران‌ترین شهرهای جهان را از نظر هزینه‌های زندگی نیروی کار در سال ۲۰۱۸ میلادی کسب کردند.

پس از هنگ کنگ، شهر توکیو، پایتخت ژاپن در جایگاه دوم گران‌ترین شهر جهان قرار گرفته و شهر زوریخ سوئیس نیز در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

سنگاپور و پایتخت کره جنوبی، سئول به ترتیب عنوان چهارمین و پنجمین شهر گران جهان برای نیروی‌ کار کسب کرده‌اند.

از کشور چین نیز دو شهر شانگهای و پکن در رتبه‌های هفتم و نهم این رتبه‌بندی قرار گرفته‌اند. و دو شهر آفریقایی لوآندا(مرکز آنگولا) و انجامنا(پایتخت چاد) در جایگاه ششم و هشتم پرهزینه‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته‌اند. در این بررسی شهر برن سوئیس  در رتبه دهم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:گران‌ترین و ارزان‌ترین شهرهای دنیا برای زندگی در سال ۲۰۱۸ کدامند؟

در میان شهرهای مورد بررسی شرکت مرسر، لندن به لحاظ بالاترین هزینه بلیت سینما صدر‌نشین شده و مکزیکو‌سیتی نیز قعر‌نشین این دسته‌بندی شده است. قیمت متوسط هر عدد بلیت سینما در لندن حدود ۲۳ دلار آمریکا ارزیابی شده است.

بر پایه نتایج این بررسی، ارزان‌ترین شلوار جین را می‌توان از مکزیکوسیتی و نیویورک خرید و گران‌ترین شلوار جین هم در مسکو به فروش می‌رسد. متوسط هزینه خرید هر دست شلوار جین در مسکو حدود ۱۵۰ دلار برآورد شده است.

هزینه یک فنجان قهوه همراه با حق سرویس در قهوه‌خانه‌های شهر سئول از تمام شهرهای جهان بالاتر و بالغ بر ۱۰ دلار است. از این نظر قهوه‌خانه‌های ژوهانسبورگ پائین‌ترین هزینه را به مشتریان خود تحمیل می‌کنند.

عکس: رویترز
هنگ کنگ گران‌ترین شهر جهان برای نیروی‌کارعکس: رویترز

صرف یک همبرگر در زوریخ از همه جای جهان پرهزینه‌تر است و به طور متوسط ۱۳ دلار قیمت دارد و ارزان‌ترین همبرگر را می‌توان با پرداخت حدود ۳ دلار در ژوهانسبورگ میل کرد.

گران‌ترین سوخت خودرو هم در هنگ کنگ عرضه می‌شود در حالی که هزینه سوخت در دوبی در میان بیش از ۲۰۰ شهر مورد بررسی در پائین‌ترین حد قرار دارد.

مطابق دسته‌بندی قاره‌ای این بررسی، در اروپا پس از زوریخ، برن و ژنو سوئیس دومین و سومین شهر گران این قاره هستند و پس از این شهرها کوپنهاگ دانمارک قرار دارد.

اما در قاره آمریکا شهر نیویورک در جایگاه نخست هزینه‌های زندگی قرار دارد و سان‌فرانسیسکو در تعقیب آن است. شهر سائوپائولوی برزیل هم در جایگاه پرهزینه‌ترین شهر آمریکای جنوبی قرار گرفته است. در قاره اقیانوسیه هم شهر سیدنی استرالیا پیشتاز هزینه‌های زندگی است.

اما مطابق نتایج بررسی شرکت مرسر، طی بیست سال گذشته، بالاترین رشد هزینه زندگی در میان بیش از ۲۰۰ شهر مورد بررسی در شهر کینشاسای کنگو با ۵۵ درصد افزایش رخ داده است. بر همین اساس شهر مسکو طی این مدت شاهد ۳۷ درصد کاهش هزینه زندگی بوده که در میان شهرهای مورد بررسی بهترین جایگاه را برای این شهر به ارمغان آورده است.

شرکت مرسر سالانه هزینه زندگی و اقامت را در بیش از ۲۰۰ مقصد مهاجرت نیروی کار در سطح جهان ارزیابی می‌کند. این ارزیابی که بر اساس نوسان نرخ برابری ارز و تغییر قیمت کالاها و خدمات صورت می‌گیرد تاثیر قابل توجهی بر قیمتگذاری نیروی کار خارجی در کشورهای مختلف ایفا می‌کند. چرا که عمده شرکت‌های چند‌ملیتی برای جبران هزینه‌های نیروی کار خود در سطح جهان از اطلاعات منتشر شده شرکت مرکر بهره می‌گیرند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

فروشگاه زنجیره‌ای سوئیسی «توپ‌های قهوه» را جایگزین کپسول‌ها کرد

پژوهش تازه انجمن قلب آمریکا؛ آیا نوشیدن قهوه نارسایی قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد؟

همبرگر روباتیک در سان‌فرانسیسکو