سرنوشت نامعلوم تیم فوتبال گرفتار درغار سیلاب‌زده

عملیات امداد و نجات برای نجات تیم فوتبال گرفتار در غاری در تایلند
عملیات امداد و نجات برای نجات تیم فوتبال گرفتار در غاری در تایلند Copyright عکس: رویترز
Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

عملیات امداد و نجات برای یافتن ۱۳ عضو یک تیم فوتبال تایلندی که به دلیل وقوع سیلاب در داخل غاری گرفتار آمده‌اند، ادامه دارد.

آگهی

عملیات امداد و نجات برای یافتن ۱۳ عضو یک تیم فوتبال تایلندی که به دلیل وقوع سیلاب در داخل غاری گرفتار آمده‌اند، ادامه دارد.

دوازده پسر نوجوان که بین ۱۱ تا ۱۶ سال سن دارند به همراه مربی ۲۵ ساله‌شان، روز شنبه پس از شدت گرفتن سیلاب ناشی بارش سنگین باران در غاری واقع در پارک جنگلی استان شمالی چیانگ رای کشور تایلند گرفتار شدند.

خانواده‌های این ۱۳ نفر در نزدیکی این غار با پهن کردن سفره‌ای انبوه از میوه‌ها، دسرها، نوشیدنی‌های شیرین و شیرینی‌های مختلف را برای نجات فرزندانشان به 'ارواح محافظ غار' پیش‌کش کرده‌اند.

سه تن از اعضاء این تیم فوتبال که به دلیل مخالفت خانواده‌هایشان از همراهی با سایرین باز مانده‌اند در میان وسایل به جا مانده از دوستان خود از جمله دوچرخه‌ها و کفش‌های ورزشی بهت زده ایستاده‌اند و برای سلامتی هم بازی های خود دست به دعا برداشته اند.

به گفته ماموران گروه امداد و نجات تایلند، این غار حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد و به دلیل افزایش سطح آبی که در آن جریان دارد، نجات سانحه دیدگان بسیار دشوار شده است.

این غار همواره در فاصله ماه‌های بارانی ماه مه تا نوامبر به روی بازدیدکنندگان بسته می‌شود و تابلوی راهنمای مقابل این غار نیز هشدار می‌دهد که در ماه های ژوئیه و نوامبر، خطر سیل‌زدگی در آن بسیار بالاست.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشف اجساد۴۰ توله ببر در معبدی در تایلند

جشن بزرگ هندوها در مالزی؛ باورمندانی که به نشانه توبه قلاب به پوست خود می‌زنند

دادگاهی در تایلند فردی را به اتهام اهانت به خانواده سلطنتی به ۵۰ سال زندان محکوم کرد