ترامپ با انتقاد از سیاست مهاجرتی اروپا: آمریکا کمپ پناهجویان نخواهد شد

اعتراض به سیاست مدارای صفر دولت آمریکا علیه مهاجران غیرقانونی
اعتراض به سیاست مدارای صفر دولت آمریکا علیه مهاجران غیرقانونی Copyright عکس: رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، مهاجران در اروپا را به ترویج فرهنگ خشونت متهم کرد و از مردم آمریکا خواست تا نسبت به تکرار این وضعیت در ایالات متحده هوشیار باشند.

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده، مهاجران در اروپا را به ترویج فرهنگ خشونت متهم کرد و از مردم آمریکا خواست تا نسبت به تکرار این وضعیت در ایالات متحده هوشیار باشند.

وی گفت که کشورش کمپ پناهجویان نخواهد شد.

این اظهارات آقای ترامپ در حالی عنوان شد که دولت او به دلیل جداسازی حدود ۲ هزار کودک از والدین مهاجر خود در نزدیکی مرز آمریکا با مکزیک به شدت تحت فشار حزب دموکرات و برخی اعضاء حزب جمهوریخواه قرار دارد.

در همین حال استفانی گریشام، مدیر ارتباطات ملانی ترامپ، همسر رئیس جمهوری آمریکا نیز اعلام کرد که خانم ترامپ از مشاهده جداسازی کودکان از خانواده‌‌هایشان بیزار است و ابراز امیدواری کرده تا دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه برای اصلاح موفقیت‌آمیز قوانین مهاجرت به توافق برسند.

بیشتر بخوانید:با اعمال سیاست مهاجرتی تازه ترامپ ۲ هزار کودک از خانواده‌هایشان جدا شدند

آقای ترامپ در راستای تحقق شعارهای انتخاباتی خود در مورد برخورد با مهاجرت غیرقانونی به آمریکا خواستار پیگرد قضائی تمامی پرونده‌های مهاجرت غیرقانونی به آمریکا شد و بر همین اساس با تصمیم دولت از نیمه ماه آوریل تا پایان ماه می حدود ۲ هزار کودک از خانواده‌هایشان که به مهاجر غیرقانونی محسوب می‌شوند، جدا شده‌اند.

متخصصان پزشکی نیز نسبت به آسیب روحی و روانی وارده به این کودکان هشدار داده‌اند.

اما آقای ترامپ بدون توجه به این انتقادها در توئیتی بی ثباتی سیاسی در آلمان را متاثر از ورود گسترده مهاجران دانست و نوشت که افزایش جرم و خشونت در آلمان در راه است و ما نمی‌خواهیم این اشتباه اروپا را تکرار کنیم.

بیشتر بخوانید:اختلاف مرکل با وزیر کشور آلمان بر سر پناهجویان دولت ائتلافی را تهدید می کند

در پاسخ به این ادعای رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، وزارت داخله آلمان با انتشار آمار اعلام کرد که با وجود ورود ۱.۶ میلیون مهاجر جنگ زده خاورمیانه‌ای از سال ۲۰۱۴ تاکنون، سطح جرم و جنایت در این کشور در پائین‌ترین سطح در ۳۰ سال گذشته قرار دارد.

دولت آمریکا اجرای سیاست « مدارای صفر» را که به جداسازی کودکان مهاجران غیرقانونی از خانواده‌هایشان شده ناشی از کوتاهی دولت‌های قبلی در حفاظت از مرز و جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی دانسته و خواستار موافقت نمایندگان دموکرات کنگره با کمک مالی برای احداث دیوار حائل میان آمریکا و مکزیک شده است.

در مقابل دموکرات‌ها هم رئيس جمهوری را متهم به استفاده از کودکان به عنوان گروگان‌ در جریان اختلافات سیاسی در خصوص مهاجرت متهم کرده‌اند و از تلاش آقای ترامپ برای سخت کردن قوانین مهاجرتی انتقاد کرده‌اند.

در همین حال، دفتر امور حقوق بشری سازمان ملل متحد نیز از آقای ترامپ خواسته تا آن چه که «سیاست غیرقابل قبول» خوانده، متوقف کند.

لورا بوش، همسر رئیس جمهوری اسبق آمریکا نیز در واکنش به اقدام دولت آمریکا در قبال مهاجران غیرقانونی در واشنگتن پست نوشت: «این سیاست مدارای صفر بی‌رحمانه است. این سیاست غیراخلاقی است و قلب من را به درد می‌آورد.»

در برابر انتقادهای فزاینده از سیاست مدارای صفر، آقای ترامپ گفته است که شاید در صورت تامین بودجه دیوار مکزیک، اجرای سیاست جداسازی کودکان از والدینشان را متوقف کند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ: اگر دموکرات ها با سیاست مهاجرتی من همراهی نکنند دولت را تعطیل می کنم

آمریکا میزبان بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در میان کشورهای صنعتی

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها