پمپئو: تحریم‌های کره شمالی تا هسته‌ای‌زدایی کامل برداشته نخواهد شد

پمپئو: تحریم‌های کره شمالی تا هسته‌ای‌زدایی کامل برداشته نخواهد شد
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به نظر می‌رسد هدف از سفر آقای پمپئو به کره جنوبی برطرف کردن نگرانی دولت‌های سئول و توکیو از حذف رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی باشد.

آگهی

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا گفت تا زمانی که کره شمالی اقدام خود برای هسته‌ای‌زدایی کامل در شبه جزیره را نشان نداده، هیچ تخفیفی در تحریم‌های موجود علیه این کشور داده نخواهد شد.

پیش از این رسانه‌های کره شمالی از وعده رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا به لغو تدریجی تحریم‌های کره شمالی خبر داده بودند.

تلویزیون دولتی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرده بود دونالد ترامپ در دیدار خود با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی ضمن تعهد به دادن تضمین‌های امنیتی و افزایش سطح روابط، با برداشتن تحریم‌ها علیه این کشور موافقت کرده است.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

با این حال مایک پمپئو که برای دیدار از کره جنوبی به سئول، پایتخت این کشور سفر کرده است، بامداد پنج‌شنبه ۲۴ خرداد در یک نشست خبری مشترک با همتایان خود کانگ کیونگ وها از کره جنوبی و تارو کونو از ژاپن، تلویحا این اخبار را تکذیب کرد و گفت که تا زمان خلع سلاح «کامل» اتمی، خبری از برداشتن تحریم‌ها علیه کره شمالی نخواهد بود.

به نظر می‌رسد هدف اصلی آقای پمپئو از سفر به کره جنوبی برطرف کردن نگرانی دولت‌های سئول و توکیو از حذف رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی باشد.

دونالد ترامپ در جریان دیدار تاریخی روز سه‌شنبه خود با کیم جونگ اون در سنگاپور وعده داده بود که به رزمایش مشترک با کره جنوبی پایان دهد.

دیپلمات‌های بلندپایه سه کشور آمریکا، کره جنوبی و ژاپن روز پنج‌شنبه در سئول همچنین وعده دادند که برای کمک به خلع سلاح هسته‌ای «کامل، قابل کنترل و برگشت‌ناپذیر» شبه جزیره کره با یکدیگر همکاری کنند.

آقای پمپئو پیش از این به محض ورود به سئول گفته بود آمریکا امیدوار است که تا سال ۲۰۲۰ شاهد هسته‌ای‌زدایی کامل کره شمالی باشد.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون کره شمالی: ترامپ با لغو تحریم‌ها موافقت کرده است

پمپئو: امیدواریم تا سال ۲۰۲۰ شاهد خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی باشیم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سازمان ملل: کره شمالی به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارد

دو کره تیم مشترک ورزشی راهی مسابقات می‌کنند

کره شمالی مدعی پیشرفت در توسعه موشک‌های مافوق صوت برای حمله به اهداف دوردست آمریکا شد