«قهوه کاران» کلمبیا و «سامورایی های آبی » ژاپن در گروه H جام جهانی روسیه

«قهوه کاران» کلمبیا و «سامورایی های آبی » ژاپن در گروه H جام جهانی روسیه
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال از سوی هواداران انتخاب شده است و همه برای آغاز مسابقات هیجان‌زده هستند.

آگهی

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه روز پنج‌شنبه چهاردهم ژوئن (۲۴ خرداد) در ورزشگاه لوژنیکی مسکو آغاز خواهد شد. کشور‌های راه‌یافته به این بازیها در کمپ‌های خود در روسیه مستقر شده اند و برای مسابقات خود آماده می‌شوند.

فهرست بازیکنان تیم‌های ملی، طرح لباس و شعار هر تیم آماده است و بازی‌های تدارکاتی تا روزهای پایانی مانده به افتتاحیه همچنان ادامه دارد. شعارهای رسمی هر کدام از تیم‌های راه یافته به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه جهت درج بر روی اتوبوس هر تیم در مسابقات جهانی فوتبال از سوی هواداران انتخاب شده است و همه برای آغاز مسابقات هیجان‌زده هستند.

در این مطلب به معرفی ۴ تیم گروه H مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه شامل لهستان، سنگال، کمبیا و ژاپن، زمان بازی‌های این تیم‌ها و همچنین شعارهای آنان می‌پردازیم:

لهستان:‌ «به پیش لهستان!»

(POLSKA DAWAJ)

شعار تیم ملی فوتبال لهستان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

لهستان پس از ۱۲ سال توانسته است به جام جهانی راه یابد. آخرین حضور این کشور در جام جهانی به سال ۲۰۰۶ باز می‌گردد. البته در آن زمان لهستان موفق به صعود از مرحله گروهی نشد.

امید تیم ملی فوتبال این کشور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیش از هر چیز به روبرت لواندوفسکی، بازیکن تیم بایرن مونیخ است.

این فوروارد بایرن مونیخ در ۱۰ بازی توانسته است ۱۶ گل به ثمر برساند که برای هوادارن لهستان رکوردی در سطح فوتبال اروپا محسوب می‌شود.

آدام ناواکا از زمان در دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی لهستان، تغییرات عمده‌ای را در ساختار آن ایجاد کرده است. لهستان در سال ۲۰۱۳ در زمان پایان مربیگری والدمار فورنالیک تیم شصت و نهم رده‌بندی فیفا بود اما اکنون جایگاه دهم را از آن خود کرده است.

شعار این تیم که در جایگاه دهم رده‌بندی فیفا قرار دارد، ساده و بدون هیچگونه هیجان و روحیه بخشی است.

تیم ملی فوتبال لهستان اولین بازی خود در جام جهانی روسیه را ۱۹ ژوئن مقابل تیم سنگال انجام خواهد داد.

سنگال:‌ «غیرممکن سنگالی نیست»

(IMPOSSIBLE N'EST PAS SÉNÉGALAIS)

شعار تیم ملی فوتبال سنگال در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دومین حضور تیم ملی فوتبال سنگال در این تورنومنت جهانی است. این تیم پیش از این در جام جهانی ۲۰۰۲ کره جنوبی حاضر شد و تا مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد. سنگال در آن سال با گل طلایی تیم ترکیه از صعود به نیمه نهایی بازماند.

این تیم در مسابقه نهایی مقدماتی جام جهانی به مصاف آفریقای جنوبی رفت و در این بازی ۲ بر یک به این تیم باخت و از راه یافتن به جام جهانی ۲۰۱۸ باز ماند. اما داور آن مسابقه به اتهام تبانی از سوی فیفا کنار گذاشته شد و بنابراین دیدار این دو تیم نیز تکرار شد. نهایتا سنگال با شانس دوباره‌ای که به دست آورده بود توانست با برد در این بازی به جام جهانی روسیه صعود کند.

سنگال در رده‌بندی فیفا در جایگاه بیست و هشتم قرار دارد. مربی تیم سنگال از سال ۲۰۱۵ «آلیو کیسه» است که خود در جام جهانی ۲۰۰۲ برای این تیم بازی می‌کرد.

هواداران تیم سنگال یکی از بهترین شعارها را برای تیم خود انتخاب کردند. شعار «غیرممکن سنگالی نیست» به زبان فرانسوی است و به نقل قولی از ناپلئون بناپارت اشاره دارد که گفته بود: «غیرممکن فرانسوی نیست.»

تیم سنگال در اولین بازی خود در چارچوب جام جهانی روسیه به مصاف لهستان می‌رود.

کلمبیا: «اینجا یک رویا، سه رنگ و ۵۰ میلیون قلب»

(AQUÍ VAN 1 SUEÑO, 3 COLORES Y 50 MILLONES DE CORAZONES)

شعار تیم ملی فوتبال کلمبیا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم فوتبال کلمبیا تا کنون توانسته است مجوز حضور در ۶ جام جهانی را کسب کند. بهترین جایگاه این تیم در رده‌بندی فیفا به سال ۹۶ باز می‌گردد که تیم چهارم جهان بود.

آگهی

تیم کلمبیا که به دلیل بیشترین تولید قهوه جهان به «قهوه کاران» شهرت دارند، در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با سبک «ضد حمله»های ناگهانی و «رقص سالسا» شادی پس از گل مشهور شد. تیم ملی این کشور در مسابقات آن سال تا مرحله یک چهارم نهایی بالا آمد.

این تیم در مسابقات مقدماتی جام جهانی روسیه چندان موفق نبود و تعدادی از بازی‌ها را به حریف واگذار کرد.

تیم ملی کلمبیا با لباس های «زرد قناری» به مربیگری خوزه پکرمن، مربی و بازیکن تیم آرژانتین در گروه سختی قرار ندارد و از شانس بالایی برای صعود برخوردار است.

تیم کلمبیا ۱۹ ژوئن در اولین بازی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه به مصاف ژاپن خواهد رفت.

ژاپن: «زمان مبارزه است سامورایی‌های آبی!»

(いざ「闘え」、サムライブルー)

آگهی
شعار تیم ملی فوتبال ژاپن در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

تیم ملی فوتبال ژاپن با ۴ عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، دو صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی و نایب قهرمانی جام کنفدراسیون‌های از پرافتخارترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شود.

تیم این کشور که تا کنون ۵ بار به جام جهانی صعود کرده است، با مربی ۶۰ ساله خود که دو ماه پیش سکان هدایت تیم فوتبال ژاپن را در دست گرفت، در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه حاضر می‌شود.

با اخراج وحید خلیلهوژیچ، مربی بوسنیایی این تیم که ژاپن را به جام جهانی برده بود، «آکیرا نیشینوی»، بازیکن سابق تیم ملی ژاپن به مربیگری این تیم انتخاب شد.

سامورایی‌های آبی تیم ژاپن بهترین نتیجه را در جام های جهانی ۲۰۰۲ و ۲۰۱۰ کسب کردند.

ژاپن در رده‌بندی جام جهانی در جایگاه شصتم قرار دارد و بر روی کاغذ کم امتیاز‌تریم تیم گروه H است.

آگهی

ژاپنی‌ها برای شعار خود بر اسطوره جنگ‌آوری سامورائی‌ها تکیه کرده‌اند.

تیم ملی فوتبال ژاپن در رقابت‌های جام جهانی روسیه در اولین دیدار خود نوزدهم ژوئن به مصاف کلمبیا خواهند رفت.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کی‌روش کلمبیایی شد

انگلستان با حذف کلمبیا به دور بعد جام‌جهانی صعود کرد

بلژیک با حذف ژاپن به دور بعد جام‌جهانی صعود کرد