تدابیر شدید امنیتی در سنگاپور پیش از دیدار کیم و ترامپ

تدابیر شدید امنیتی در سنگاپور پیش از دیدار کیم و ترامپ
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کیم جونگ اون پس از رسیدن به فرودگاه سنگاپور با یک لیموزین مرسدس بنز در حالی روانه شهر شد که کاروانی شامل ۲۰ خودروی محافظ وی را همراهی می‌کرد. ترامپ نیز با «هیولا» راهی هتل محل اقامتش شد.

آگهی

یک روز پس از رسیدن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سنگاپور، این شهر شاهد تدابیر شدید امنیتی بویژه در نزدیکی محل اقامت این دو رهبر است.

مقامات سنگاپور می‌گویند «تمام توانشان» را برای محافظت از امنیت این دیدار به کار بسته‌اند. وزیر کشور سنگاپور اعلام کرده است ۵ هزار پلیس و نیروی امدادی از ابتدا تا پایان این دیدار به کار گرفته می‌شوند. سنگاپور در مجموع ۱۳ هزار پلیس و نیروی امدادی دارد.

رهبران ایالات متحده و کره شمالی هر دو، روز یکشنبه به سنگاپور رسیدند. کیم جونگ اون در هتل سنت رجیس اقامت دارد حال آنکه دونالد ترامپ در فاصله یک کیلومتری او در هتل شانگری لا مستقر شده است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نمایی از هتل محل دیدار کیم جونگ اون و ترامپ در سنگاپور. عکس از رویترز

این دو نفر قرار است روز سه شنبه ۱۲ ژوئن در هتل مجللی در جزیره سنتوزا (Sentosa) با یکدیگر دیدار کنند. انتظار می‌رود این نشست تاریخی فرصت لازم را برای پایان دادن به نگرانی‌های بین‌المللی دربارۀ تهدیدات هسته‌ای کرۀ شمالی فراهم کند.

دولت سنگاپور ۱۵ میلیون دلار از سوی خود هزینه برگزاری این دیدار کرده است. یکی از بزرگترین دیدارهایی است که تاکنون در این شهر برگزار شده است.

دونالد ترامپ درست پس از دیدار با سران گروه جی‌۷ با هواپیمای ویژه ریاست جمهوری از کانادا راهی سنگاپور شد. و به همراه محافظانش از فرودگاه با لیموزین کادیلاک ضدگلوله خود موسوم به «هیولا» راهی دیدار با نخست وزیر سنگاپور شد.

کاروان تشریفاتی دونالد ترامپ در سنگاپور. عکس از رویترز

کیم جونگ اون نیز پس از رسیدن به فرودگاه سنگاپور با یک لیموزین مرسدس بنز در حالی روانه شهر شد که کاروانی شامل ۲۰ خودروی محافظ وی را همراهی می‌کرد.

این دیدار پس از کش و قوس‌های فراوان و یک بار لغو از سوی دونالد ترامپ، سرانجام برگزار می‌شود. سنگاپور و تمام فعالان‌ اقتصادی و اجتماعی آن به شکل کامل برای میزبانی از این نشست تاریخی، بسیج شده‌اند.

زنی نزدیک محل دیدار کیم و ترامپ کنار نیروهای پلیس عکس یادگاری می گیرد. عکس از رویترز

یکی از شهروندان به خبرنگار رویترز گفت:‌ «تا همین چند روز پیش خیلی مشتاق نبودم اما وقتی تب ماجرا (دیدار رهبران کره و آمریکا) در سنگاپور بالا گرفت خیلی دشوار است که بتوان هیجان‌زده نشد.»

رهبران این دو کشور که از زمان پایان جنگ کره در سال ۱۹۵۳ تا کنون دیدار و حتی گفتگوی تلفنی نیز نداشته‌اند. سنگاپور یکی از کوچکترین کشورهای جنوب شرق آسیاست. این کشور که از تعدادی جزیره تشکیل شده ۷۱۸ کیلومتر مربع مساحت دارد و یکی از مراکز بزرگ تجاری جهان است.

بیشتر بخوانید:‌

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیام‌های مستتر در زبان بدن کیم جونگ اون و دونالد ترامپ

ویدئویی از هتل محل دیدار ترامپ و کیم در سنگاپور

دیدار ترامپ و کیم؛ مذاکرات «سریعتر از حد انتظار» پیش‌ می‌رود