علی دایی در گفتگو با یورونیوز: تیم ملی در آرایش دفاعی منسجم و در ضد حمله خطرناک است

علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی ایران (عکس از ایرنا)
علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی ایران (عکس از ایرنا)
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

«خبر بازگشت من به تیم ملی شایعه ای بیش نیست. من با تیم سایپا قرارداد دارم و به کارم در این باشگاه ادامه می دهم.»

آگهی

تب و تاب رقابت های جام جهانی با نزدیک شدن به شروع مسابقات بسیار بالاگرفته و جادوی فوتبال به وضوح خود را به همه عرصه ها تحمیل کرده است. حجم گسترده ای از اخبار رسانه ها و منابع خبری این روزها به رویدادهای جام جهانی روسیه اختصاص پیدا کرده، تورنمنتی که حالا دیگر فراتر از یک واقعه ورزشی، به عنوان بزرگترین و جذابترین رویداد ورزشی عصر حاضر میلیاردها انسان از هر طیف و طبقه ای را درگیر خود کرده است.

با این توضیح به خوبی می توان حدس زد که علاقمندان فوتبال ایران تا چه حد برای پنجمین حضور ایران در جام جهانی لحظه شماری می کنند. دوازده مسابقه و تنها یک پیروزی نتیجه ای نیست که رضایت فوتبالدوستان ایرانی را از پنج دوره حضور تیم محبوبشان در معتبرترین تورنمنت فوتبالی دنیا به همراه داشته باشد. حالا فوتبال ایران به دنبال آن است تا تنها به رکورد شخصی علی دایی در داشتن بیشترین گل ملی در جهان بسنده نکند و بدنبال جایگاهی بهتر در میان غول های دست نیافتنی این ورزش مهیج باشد. نخستین گام در این راه البته کسب «نتیجه ای آبرومند» در گروه مرگ این دوره از رقابت های جام جهانی است که علی دایی، کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی ایران به آن اشاره می کند.

ملی پوشان ایرانی در دیدار تدارکاتی مقابل ترکیه

گفتگوی کوتاه خبرنگار یورونیوز با علی دایی:

یورونیوز: با توجه به غیر قابل بینی بودن ورزش فوتبال و کم شدن فاصله بین تیم های بزرگ و کوچک آیا این دوره از رقابت های جام جهانی ممکن است با شگفتی های بسیار همراه باشد؟

علی دایی: «به نظر من در رقابت های این دوره شگفتی زیادی رقم نخواهد خورد زیرا درست است که تیم های کوچک تر طی سالهای گذشته خودشان را بالاتر کشیدند و سعی کردند فاصله با رقیبان بزرگ را کم تر و کم تر کنند اما تیم های بزرگ هم پیشرفت های چشمگیری متوقف نمانده و پیشرفت های چشمگیری داشته اند. شما اگر دقت کنید می بینید که به عنوان مثال انگلیس تیم سالهای گذشته نیست و بسیار بهتر شده، یا فرانسه که از دوره های پیش بسیار قدرتمند تر شده، همینطور در باره برزیل و آلمان که همیشه تیم های قدری هستند و اسپانیا که این دوره خیلی خوب شده، در مجموع پنج یا شش تیم بسیار قدر در این دوره حضور دارند و این احتمال وقوع شگفتی را کم می کند.»

یورونیوز: از نظر شما کدامیک از تیم های حاضر در مرحله نهایی رقابت های جام جهانی روسیه بیشترین بخت را برای قهرمانی در این دوره دارند؟

علی دایی: «به نظر من تیم های برزیل و آلمان بیشتر از دیگر تیم ها از بخت قهرمانی در این دوره برخوردارند.»

یورونیوز: از بین بازیکنان سی و دو تیم حاضر در جام جهانی روسیه به جز ایران کدام بازیکن یا بازیکنان بیشتر از بقیه نگاه شما را به خود جلب می کنند؟

علی دایی: «ما بازیکنان بسیار بزرگی را داریم که در این دوره از رقابت ها حضور دارند و هر کدام از آنها برای تیم های خود وزنه ای به حساب می آیند اما از نظر من سطح لیونل مسی با دیگران کاملا متفاوت است، من به شخصه از نظر فوتبالی مسی را خیلی می پسندم.»

بیشتر بخوانید:

«برای تیم ایران در گروهش شانس هم قائل هستم»

یورونیوز: شما از وضعیت تیم ملی فوتبال ایران به خوبی اطلاع دارید و اوضاع این تیم را از نزدیک در اردوی ترکیه هم دنبال کردید. با توجه به اینکه ایران در گروهی بسیار دشوار قرار گرفته، شما به شخصه چه انتظاری از تیم ملی در این دوره از جام جهانی دارد؟

علی دایی: «من به شخصه دوست دارم تیم ملی ایران بازی آبرومندانه ای انجام دهد. شانس هم برای این تیم قائل هستم. ما اگر نتیجه دلخواه را در بازی اول مقابل مراکش کسب کنیم، به طور حتم می توانیم در دیدارهای بعدی بهتر ظاهر شویم. بازی اول برای ایران بسیار مهم است. کادر فنی هم بدون شک برنامه خاصی برای این دیدار دارد و تمام هدف خود را برای بازی اول گذاشته است.»

بیشتر بخوانید:

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه

«استحکام دفاعی نقطه قوت تیم ملی»

یورونیوز: با توجه به سابقه مربی گری در تیم ملی و شناختی که از تیم ایران دارید، مهمترین نقطه قوت تیمی که در حال حاضر در روسیه حضور دارد از نظر شما چیست؟

علی دایی: «ببینید من از تاکتیکی که مربیان تیم ملی قرار است در بازیها از آن بهره ببرند اطلاعی ندارم اما در دوره های پیشین جام جهانی و همچنین در رقابت های انتخابی به خوبی نشان دادیم که در کار دفاعی بسیار قوی هستیم. اگر بخواهند از سیستم دفاعی استفاده کنند تیم از این نظر بسیار عالی عمل می کند و در عین حال در ضد حمله هم بسیار سریع و خطرناک ظاهر می شود.»

«بازگشت من به تیم ملی شایعه ای بیش نیست»

یورونیوز: در خصوص بازگشت شما به تیم ملی صحبت های زیادی مطرح است و برخی رسانه ها در ایران اعلام کرده اند که پس از پایان قرارداد کارلوس کی روش شما گزینه نخست فدراسیون فوتبال برای هدایت تیم ملی هستید. در این خصوص نظری دارید؟

علی دایی: «خیر، چنین خبری نیست. من با باشگاه سایپا قرارداد دارم و در باشگاه به کارم ادامه خواهم داد.»

یورونیوز: جدا از آرزوی موفقیت، اگر بخواهید با یک جمله احساس خودتون را نسبت به تیم ملی بیان کنید، چه خواهید گفت؟

آگهی

علی دایی: «تیم ملی از نظر من نشان دهنده فرهنگ و شخصیت یک ملت است و من آرزو دارم تیم ملی فوتبال ایران نماینده خوبی برای مردم اصیل کشورم باشد.»

بیشتر بخوانید:

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه؛ گزارش ویدئویی از تمرین تیم ملی ایران

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

واکنش‌ها به ثبت رکورد ۱۰۹ گل ملی توسط رونالدو؛ علی دایی پیام داد، کریستیانو تشکر کرد

اخراج علی دایی از سایپا پس از انتقاد به افزایش قیمت پراید و تیبا

قهرمانی هادی چوپان در آرنولد کلاسیک ۲۰۲۴؛ «اسطوره کودکی من بودی و الان هر دو برای دنیا قهرمانیم»