بازگشت ملی‌گرایان کاتالونیا به قدرت

 کوئیم تورا، رهبر جدید کاتالونیا
کوئیم تورا، رهبر جدید کاتالونیا Copyright رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

کابینه جدید کاتالونیا امروز تشکیل شد تا بعد از ۷ ماه این منطقه صاحب دولتی ملی‌گرا شود.

آگهی

در همان روزی که پدرو سانچز، نخست‌وزیر جدید اسپانیا سوگند یاد کرد، ملی‌گرایان کاتالونیا نیز بار دیگر کنترل این ناحیه را در دست گرفتند و اعلام کردند که رسیدن به استقلال را در دستور کار قرار خواهند داد.

«کوئیم تورا» رهبر کاتالونیا در مراسم سوگند خود گفت که کابینه او متعهد به تشکیل «دولتی ملی در قالب جمهوری» است.

در حالی‌که جدایی‌طلبان کاتالونیا در سالن فریاد‌های «آزادی، آزادی» سر داده بودند، آقای تورا از نخست‌وزیر جدید اسپانیا خواست پای میز بنشیند و درباره آینده کاتالونیا مذاکره کند: «بیایید صحبت کنیم. بیایید مسئله را حل کنیم، بیایید خطر کنیم، من و شما. ما نیازمند آن هستیم که دور یک میز بنشینیم و مذاکره کنیم؛ دولت در برابر دولت.»

تشکیل دولت جدید کاتولونیا به هفت‌ ماه اداره‌ مستقیم این ناحیه توسط دولت مرکزی اسپانیا خاتمه داد. مادرید پس از آن‌که جدایی‌طلبان اعلام استقلال کرده بودند کنترل این ناحیه را در دست گرفت.

پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا اعلام کرده است که با هرگونه رفراندوم استقلال جدید مخالف است اما در عین حال ابراز آمادگی کرد که با دولت کاتالونیا وارد گفتگو شود.

کابینه جدید کاتالونیا از ۸ مرد و ۶ زن تشکیل شده است و السا آرتادی سخنگوی آن به شمار می‌رود. یوردی تورل، سخنگوی پیشین کابینه در زندان به سر می‌برد تا برای نقشش در همه پرسی استقلال در دادگاه حاضر شود.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هر آنچه در مورد کاتالونیا باید دانست

روبیالس در پرونده بوسه اجباری با خطر محکومیت به دو سال و نیم زندان روبرو است

همه چیز درباره ویزای دورکاری در اسپانیا؛ چرا طرح دولت مادرید چندان با استقبال مواجه نشد؟