کوههای مرز ایتالیا و فرانسه، گذرگاه مرگ پناهجویان؟

کوههای مرز ایتالیا و فرانسه، گذرگاه مرگ پناهجویان؟
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

از یکسال گذشته بیش از ۳۶۰۰ پناهجو جان خود را به خطر انداخته اند تا با عبور از این کوههای خود را به فرانسه برسانند

آگهی

از یکسال گذشته بیش از ۳۶۰۰ پناهجو جان خود را به خطر انداخته اند تا با عبور از این کوههای خود را به فرانسه برسانند. کوههای آلپ در مزر فرانسه و ایتالیا این روزها به گذرگاه مرگ تبدیل شده است.

مردم محلی می گویند حضور نیروهای نظامی و پلیس مرزی است که پناهجویان را مجبور می ‌کند به راه های فرعی و خطرناکتر روی بیاورند.

گروه راست افراطی فرانسوی موسوم به «نسل هویت طلب»‌ در اینجا کنترل مرز با ایتالیا را به دست گرفته اند و به نیروهای امنیتی برای جستجوی پناهجوها کمک می کنند. آنها در آوریل گذشته درخواست مسدود شدن این منطقه را کردند ​

سخنگوی آنها می گوید:‌ ​«ما شهروندان هشیار هستیم و می خواهیم از فرانسوی‌ها و از اروپایی ها دفاع می کنیم. اگر دولت تصمیم گرفته این افراد این جا رها کند ما اینجا هستیم. ما برای دفاع از هویت اروپایی ها و خودمان اینجا هستیم.»

بیشتر بخوانید:‌ راست‌های افراطی فرانسه: کنترل مرز با ایتالیا را به دست گرفتیم، پناهجویان برگردند

در کنار این حس نفرت کسانی هستند که در این سفر پرخطر به پناهجویان کمک می کنند. پناهجویانی که موفق می شوند از مرز عبور کنند می توانند در این پناهگاه در روستای بیانسون کمی استراحت کنند آنها بعد از تجدید قوا راهی شهرهای دیگر فرانسه می شوند تا درخواست پناهندگی شان را ارائه کنند

از نظر کسانی که داوطلبانه در این جا کار می کنند مشکل اصلی این است در مرزهای فرانسه محلی برای رسیدگی به وضعیت پناهجویانی ندارد. یکی از آنها می گوید:‌ «از نظر قانونی آنها اجازه ورود دارند. بعد مدتی وقت دارند تا درخواست پناهندگی شان را ارائه کنند که یا با آن موافقت می شود و یا رد می شود. اما وظیفه پلیس نیست که بگوید که آیا درخواست آنها قانونی است.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیونید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کاهش محسوس آمار متقاضیان پناهندگی در اروپا

ایتالیا بنادر خود را به روی مهاجران بست

انتشار عکس‌های امانوئل ماکرون در گرماگرم رجزخوانی‌ها برای روسیه واکنش‌برانگیز شد؛ انتقادها به چیست؟