شورای مسلمانان بریتانیا خواستار تحقیق در مورد اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار شد

شورای مسلمانان بریتانیا خواستار تحقیق در مورد اسلام‌هراسی در حزب محافظه‌کار شد
Copyright Tawelsensei
Copyright Tawelsensei
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«از ریاست حزب توری، برندن لوئیس می‌خواهیم اطمینان حاصل کند که نژاد‌پرستی و تعصب درون حزب محافظه‌کار جایگاهی نداشته باشد.»

آگهی

شورای مسلمانان بریتانیا در نامه سرگشاده‌ای از محافظه‌کاران این کشور خواست کمیته مستقلی برای تحقیق درباره اسلام‌هراسی درون حزب توری (محافظه‌کاران) تشکیل دهد.

پیش از این شورای مسلمانان بریتانیا بارها خواستار تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه شده بود. این شورا مدعی است که موارد اسلام‌هراسی درون حزب محافظه‌کار بریتانیا تبدیل به اتفاقی هفتگی شده است.

در این نامه آمده است: «از ریاست حزب توری، برندن لوئیس می‌خواهیم اطمینان حاصل کند که نژاد‌پرستی و تعصب درون حزب محافظه‌کار جایگاهی نداشته باشد.»

در ادامه نامه سرگشاده شورای مسلمانان بریتانیا، لیستی از موارد اسلام‌هراسی که در طی ماه‌‌های آوریل و مه گذشته اتفاق افتاده تهیه کرده است.

به عنوان مثال از باب بلک‌من نماینده هاروی شرقی نام برده است که مراسمی برپا کرده بود که در آن یک شخصیت ملی‌گرای هندی با عقاید ضداسلام شرکت کرده است. باب بلک‌من بعدها اظهار کرد که از شرکت کردن در این مراسم در کنار «تاپان گوش» پشیمان نیست.

دبیرکل شورای مسلمانان بریتانیا از اعضای حزب محافظه‌کار می‌خواهد که برنامه‌ای آموزشی برای مبارزه با اسلام‌هراسی تبیین و با هر گونه تعصبی مبارزه کنند.

سخن‌گوی حزب محافظه‌کار در پاسخ به نامه این شورا نوشت: «ما تمام موارد تعصب و اسلام‌هراسی را جدی می‌گیریم و کمیته حقیقت‌یابی را در این زمینه تشکیل خواهیم داد.»

تعدادی از نمایندگانی که نام‌شان در لیست اسم‌هراسی آمده است، تحت بررسی قرار گرفته‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مخالفت دو حزب سیاسی در کبک با نام‌ گذاری روزی برای مبارزه با اسلام‌هراسی

اسیدپاشی در اروپا، نژادپرستی و اسلام‌هراسی

سلمان رشدی چند شب پیش از چاقو خوردن خواب دیده بود