یازده کشته در موج جدید درگیری‌ها در نیکاراگوئه

یازده کشته در موج جدید درگیری ها در نیکاراگوئه
یازده کشته در موج جدید درگیری ها در نیکاراگوئه
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دانیل اورتگا ۷۲ ساله ، رئیس جمهوری و رهبر سابق چریک‌های چپ‌گرای نیکاراگوئه از هجدهم آوریل تا کنون با موجی بی‌سابقه از اعتراض‌های مردمی روبرو شده است.

آگهی

تظاهرات اعتراض‌آمیز ضد دولتی در نیکاراگونه روز چهارشنبه نیز قربانی برجای گذاشت.

به گزارش یک سازمان مدافع حقوق بشر، در ادامه موج اعتراض‌های ضد دولتی که روز چهارشنبه به درگیری میان اپوزیسیون و هواداران دانیل اورتگا، رئیس جمهوری نیکاراگوئه انجامید، دست کم یازده نفر جان خود را از دست دادند.

نهاد موسوم به مرکز حقوق بشری نیکاراگوئه در بیانیه‌ای تصریح کرده است که در جریان درگیری‌های روز چهارشنبه در ماناگوئه، پایتخت و نیز در دو شهر «لئون» و «ماسایا» در مجموع ۱۱ نفر بر اثر شلیک سلاح گرم کشته و ۷۹ تن نیز زخمی شده‌اند.

در این بیانیه از پلیس و نیروهای ضد شورش دولتی که تحت فرمان دانیل اورتگا، همسرش و نیز روزاریو موریلو، معاون رئیس جمهوری عمل می‌کنند به عنوان نیروهای سرکوبگر نام برده شده است.

در جریان درگیری‌های روز چهارشنبه خسارات عمده‌ای به ساختمان‌های یک رادیوی دولتی، چندین تعاونی شهر و روستا و نیز استادیوم ملی بیسبال وارد آمده است.

بنا بر گزارش‌ها، ساختمان یک شبکه خبری تلویزیونی متعلق به اپوزیسیون و یک شبکه رادیویی در شهر «لئون» که از منتقدان دولت است نیز از گزند آسیب‌ها در امان نمانده است.

حمله به ساختمان یک رادیو دولتی در نیکاراگوپه
درگیری میان نیروهای دولتی و معترضان دولت در نیکاراگوئه

دانیل اورتگا ۷۲ ساله ، رئیس جمهوری و رهبر سابق چریک‌های چپ‌گرای نیکاراگوئه از هجدهم آوریل تا کنون با موجی بی‌سابقه از اعتراض‌های مردمی روبرو شده است. اصلاحات در خدمات تامین اجتماعی نقطه آغاز اعتراض‌ها بود که به سرعت به یک جنبش عمومی برای برکناری رئیس جمهوری از قدرت منجر شد.

موج خشونت‌آمیز اعتراض‌های مردمی در نیکاراگوئه برای درخواست کناره‌گیری دانیل اورتگا، رئیس جمهوری این کشور از اوایل ماه آوریل تاکنون دست کم ۹۸ کشته برجای گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

پیشتازی دانیل اورتگا در شمارش اولیه آرای انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه

تصویب کلیات لایحه «عوامل خارجی» در پارلمان گرجستان؛ اتحادیه اروپا هشدار داد

بحران سیاسی در پرو؛ در پی یورش پلیس به خانه رئیس‌ جمهور شش وزیر استعفا کردند