بازداشت چند ساعته منتقد «ولادیمیر پوتین» با حکم پلیس اینترپل در اسپانیا

بیل براودر، رئیس صندوق سرمایه گذاری هرمیتاج کپیتال
بیل براودر، رئیس صندوق سرمایه گذاری هرمیتاج کپیتال
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

بیل براودر، رئیس صندوق سرمایه گذاری هرمیتاج کاپیتال در بریتانیا و منتقد ولادیمیر پوتین که روز چهارشنبه از بازداشت خود در مادرید توسط پلیس اسپانیا خبر داد، وی ساعاتی بعد از دستگیری آزاد شد.

آگهی

بیل براودر، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری هرمیتاج کاپیتال در بریتانیا و منتقد ولادیمیر پوتین، روز چهارشنبه در حساب توئیتری‌اش از دستگیری خود در مادرید توسط پلیس اسپانیا خبر داد. وی ساعاتی بعد آزاد شد.

پلیس اسپانیا اعلام کرد که او به صورت رسمی دستگیر نشده و پس از بررسی اتهام مطرح شده علیه وی آزاد شده است.

بازداشت بیل برودر پنج ماه پس از آن روی داده است که دادگاه روسیه وی را متهم به فرار مالیاتی و ورشکستگی عمدی کرده بود. دادستان کل روسیه این فرد و شریک تجاریش را به وارد آوردن ۵۸/۷۶ میلیون دلار خسارت به بودجه این کشور متهم کرده بود.

آقای براودر که روسیه را مسئول مرگ سرگئی ماگنیتسکی، دوست و وکیل دعاوی شرکت خود فاش کننده دست فساد مقامات این کشور در سال ۲۰۰۹ می‌داند، کارزاری را برای افشای فساد این مقامات و مجازات آنان تشکیل داده است.

بیل براودر روز چهارشنبه در حساب توئیتری‌اش نوشت: «فوری: همین حالا توسط پلیس اسپانیا و با حکم پلیس اینترپل روسیه بازداشت شدم و به سمت ایستگاه پلیس می‌روم.» سخنگوی اینترپل از اظهار نظر درباره بازداشت آقای براودر سر باز زد.

وی لحظاتی بعد با انتشار عکسی به از دو مامور در صندلی جلوی ون پلیس نوشت: «در ماشین پلیس اسپانیا به سمت مرکز پلیس هستم ولی به من نمی‌گویند که به ایستگاهی مرا می‌برند.»

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

اما سرگئی ماگنیتسکی در سال ۲۰۰۸ پس از افشای فساد مالیاتی مقامات روسیه توسط اپلیس این کشور بازداشت شد. وی یک سال بعد در زندان درگذشت.

آقای ماگنیتسکی پیش از مرگ گفته بود که مقامات قضایی با دریغ کردن مراقبت‌های پزشکی قصد دارند وی را به اعتراف وادار کنند.

بیشتر بخوانید:

در سال ۲۰۱۲ ایالات متحده قانونی با نام «قانون ماگنیتسکی» تصویب کرد که بر مبنای آن اموال مقامات روسی که در مرگ این وکیل دست داشتند توقیف می‌شود و ویزای آمریکا به آنها داده نمی‌شود.

بوریس کارپیچکوف، جاسوس سابق روس به شبکه ان‌بی‌سی گفت که بیل براودر مانند سرگئی اسکریپال، جاسوس ترور شده در بریتانیا در لیست ترور کرملین قرار داشته است.

براودر که در ایالات متحده متولد شده خود زمانی از طرفداران ولادیمیر پوتین بود. او در دوران پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سرمایه زیادی کسب کرد و در سال ۱۹۹۷ شهروندی آمریکایی خود را پس داد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هزاران نفر در سالگرد قتل بوریس نمتسوف خواستار خروج پوتین از قدرت شدند

تظاهرات در مسکو در سالگرد قتل نمتسوف؛ منتقد سرسخت پوتین

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد