دولت برزیل در برابر اعتصاب کامیون‌داران عقب نشینی کرد

اعتصاب کامیون‌دارها در برزیل
اعتصاب کامیون‌دارها در برزیل Copyright عکس از رویترز
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میشل تمر، رئیس جمهوری برزیل درخواست‌ کامیون‌‌داران معترضی که هفته گذشته با اعتصاب سراسری کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده بودند را پذیرفت.

آگهی

میشل تمر، رئیس جمهوری برزیل درخواست‌های رانندگان و صاحبان کامیون‌‌ معترضی که هفته گذشته با اعتصاب سراسری، کشور را در وضعیت بحرانی قرار داده بودند را پذیرفت و خواستار پایان اعتصابات شد.

در پی اعتصاب رانندگان و صاحبان کامیون به علت گرانی قیمت سوخت، شهرهای برزیل با کمبود بنزین و مواد غذایی در سوپر مارکت‌ها روبرو شده بود. بسیاری از خطوط تولید صنایع نیز متوقف و مرغداری‌ها به دلیل نبود خوراک مرغ‌ها مجبور به کشتن ۶۴میلیون پرنده شدند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
حمایت مردم از اعتصاب‌کنندگان و کامیون‌داران در برزیلرویترز

این اعتصاب سراسری دوشنبه هفته گذشته در پی افزایش قیمت سوخت در برزیل آغاز شد. دولت این کشور موافقت کرده بود که قیمت سوخت را تا ده درصد کاهش دهد اما این پیشنهاد اعتصاب‌کنندگان را راضی نکرده بود. نهایتا روز یکشنبه میشل تمر برای پایان دادن به این بحران اعلام کرد که قیمت گازوئیل را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

با وجود مداخله ارتش و تضمین تحویل مواد غذایی و سوخت به فرودگاه‌ها و مراکز حیاتی، دولت تا روز یکشنبه ۲۷ ماه مه موفق به پایان دادن به اعتصاب نشده بود.

رویترز
مداخله ارتش برزیل در پی اعتصاب رانندگان و صاحبان کامیونرویترز

این رانندگان که بسیاری از آنان صاحب کامیون‌های خود نیز هستند از طریق رسانه‌های اجتماعی و گروه‌های واتس‌اپ این اعتصاب را سازماندهی کردند. آنها دولت برزیل را فاسد و ناکارآمد خوانده و بسیاری از این کامیون‌دارها خواستار «مداخله نظامی» و کودتا برای سرنگونی حکومت هستند.

کامیون‌داران اعتصاب‌کننده علاوه بر کاهش قیمت سوخت خواست های دیگری نظیر حذف عوارض نیز داشتند. رئیس جمهوری برزیل اعلام کرد که قیمت سوخت را ۱۲ درصد (۰/۴۶ دلار در لیتر) کاهش می دهد و این قیمت تا ۶۰ روز ثابت خواهد ماند و پس از آن به صورت ماهانه تنظیم می‌شود.

این اعتصاب تا کنون ۱۰ میلیارد دلار به اقتصاد برزیل ضربه زده است. هفته گذشته نیز با اعلام پذیرش خواست اعتصاب‌کنندگان و کاهش ده درصدی قیمت سوخت، سهام شرکت نفتی پتروبراس ۱۴ درصد سقوط کرده بود. دولت برزیل می‌گوید که تفاوت قیمت را به شرکت دولتی نفت پتروبراس پرداخت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اعتراض رانندگان کامیون اسلواک به اعطای امتیازات ویژه به اوکراینی‌ها

پنجمین روز اعتصاب کامیون‌داران؛ رانندگان اتوبوس هم به اعتصاب پیوستند

تانکر سپاه، تهدید و وعده افزایش کرایه هم اعتصاب کامیون‌داران را نشکست