ترامپ حاضر نیست از دیوار مکزیک کوتاه بیاید

ترامپ حاضر نیست از دیوار مکزیک کوتاه بیاید
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

«تا زمانیکه این پیشنهاد شامل دیوار، یعنی یک دیوار واقعی نشود و تا زمانیکه امنیت مرزی بسیار محکمی در کار نباشد،‌ هیچ تأییدی از جانب من در کار نخواهد بود.»

آگهی

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده اقدام نمایندگان دموکرات‌ میانه‌رو برای تصویب قوانین مهاجرتی تازه را رد کرد و گفت تنها در صورتی از قوانین تازه پشتیبانی خواهد کرد که این قوانین تمامی خواست‌های وی از جمله ساخت دیوار مرزی میان مکزیک و آمریکا را مد نظر قرار دهند.

وی تأکید کرد: «تا زمانیکه این پیشنهاد شامل دیوار، یعنی یک دیواری واقعی نشود و تا زمانیکه امنیت مرزی بسیار محکمی در کار نباشد،‌ هیچ تأییدی از جانب من در کار نخواهد بود.»

به تلگرام یورنیوز فارسی بپیوندید

برخی نمایندگان دموکرات میانه‌رو در مجلس ایالات‌متحده به تازگی درباره لایحه‌ای گفتگو می‌کنند که به آینده نسل جوان مهاجران در این کشور می‌پردازد. این مهاجران که در زمان کودکی به شکل غیرقانونی به این کشور آورده شده‌اند به «رویابینان» معروف اند. (عبارتی که اصطلاحا می‌گوید این کودکان رویای زندگی آمریکایی را دارند.)

کاروان حامی جف سشنز، دادستان کل آمریکا از کنار مرز مکزیک و ایالات متحده می‌گذرد،‌عکس از رویترز

همزمان گروهی از جمهوریخواهان محافظه کار در مجلس اعلام کرده‌اند در پی اقداماتی برای کنترل شدید مهاجرت غیرقانونی به این کشور اند و امیدوارند با این اقدامات بتوانند نظر مساعد ترامپ برای تأیید قوانین مهاجرتی تازه را جلب کنند. گرچه بعید به نظر می‌رسد که آنان بتوانند همکاران میانه‌رو یا دموکرات خود در مجلس را در این باره مجاب کنند.

جمهوری‌خواهان میانه‌رو در نظر دارند چهار لایحه جداگانه مهاجرتی را با پشتیبانی دموکرات‌ها به رأی بگذارند؛ این لوایح دریافت حق شهروندی ایالات‌متحده را برای نسل جوان مهاجران تسهیل و امنیت مرزی آمریکا را تقویت خواهد کرد اما بودجه‌ای برای احداث دیوار مرزی در آن پیش‌بینی نشده است.

برنامه سال ۲۰۱۲ ایالات متحده برای «کودکان مهاجری که وارد خاک این کشور شده‌اند»، در حال حاضر از ۷۰۰ هزار کودک و نوجوان که عموما اهل آمریکای جنوبی اند در برابر اخراج از کشور حمایت کرده، به آنان حق کار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترامپ مصوبه مجلس سنا را وتو می‌کند

توضیح اداره مهاجرت آمریکا درباره اخراج مرد مکزیکی پس از سی سال

ترامپ قول داد در صورت انتخاب مجدد «مهاجمان کنگره» را آزاد کند