توضیح اداره مهاجرت آمریکا درباره اخراج مرد مکزیکی پس از سی سال

خوخه گارسیا
خوخه گارسیا Copyright رویترز
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

خانواده این مرد زمانی امید داشتند که او به خاطر اقامت طولانی‌اش در آمریکا اجازه یابد تا در این کشور بماند، اما بر اساس فرمان جدید مهاجرتی ترامپ، او می‌بایست هر چه زودتر خاک آمریکا را ترک می‌کرد.

آگهی

اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده آمریکا از تصمیم خود مبنی بر اخراج یک مرد ۳۹ ساله به مکزیک دفاع کرد.

مأموران سازمان مهاجرت و گمرک ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ۲۵ دی این مرد ۳۹ ساله مکزیکی را که خوخه گارسیا نام دارد و ساکن ایالت میشیگان بود، پس از ۲۹ سال زندگی در آمریکا اخراج کرده و به مکزیک فرستادند. این رویداد که خبر آن را نخستین بار روزنامه دیترویت پست منتشر کرد، واکنش‌های بسیاری را در کل آمریکا و حتی در سطح بین‌المللی به همراه داشت.

این مرد که خورخه گارسیا نام دارد در هنگام مهاجرت به آمریکا تنها ده سال داشته است و نزدیک به سی سال بود که در این کشور زندگی می‌کرد. پدر و مادر او به طور غیرقانونی وارد آمریکا شده و او از کودکی بدون مدارک اقامتی در این کشور زندگی می‌کرد.

به نوشته روزنامه دیترویت پرس، خورخه روز دوشنبه در فرودگاه با همسر و دو فرزند خود که همگی تابعیت آمریکایی دارند خداحافظی کرد و با هواپیما به مکزیکوسیتی فرستاده شد.

خانواده این مرد زمانی امید داشتند که او به خاطر اقامت طولانی‌اش در آمریکا اجازه یابد تا همچنان در این کشور بماند، اما بر اساس فرمان جدید مهاجرتی ترامپ او می‌بایست هر چه زودتر خاک آمریکا را ترک می‌کرد. خورخه به روزنامه دیترویت پرس گفت که از مسئولان سازمان گمرک و مهاجرت خواسته است تا زمان روشن شدن تکلیف قانون موسوم به «داکا» صبر کنند، اما آنها نپذیرفته‌اند.

داکا برنامه‌ای بود که مطابق آن نوجوانان و کودکانی که به صورت غیرقانونی با والدین خود پا به آمریکا گذاشته بودند اجازه کار و زندگی پیدا می‌کردند.

**
**

**
**

بیشتر بخوانید:

اداره مهاجرت و گمرک دیترویت روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که پیش از این به دلیل در جریان بودن تصمیم‌گیری در مورد قانون «داکا» به این فرد «اجازه داده‌ بودند» تا در آمریکا بماند، اما همین که تکلیف این تصمیم در ماه نوامبر روشن شد، از او خواسته شد کشور را ترک کند.

در واقع پرونده آقای گارسیا از سال ۲۰۰۹ به جریان افتاده اما او توانسته بود به لطف قانون داکا، به اقامت خود در آمریکا ادامه دهد.

در هنگام خداحافظی خورخه با خانواده‌اش در فرودگاه، تعدای از منتقدان فرمان مهاجرتی ترامپ با پلاکاردهایی که در دست داستند به اخراج او اعتراض کردند.

خورخه گارسیا گفته است که نگران وضعیت خانواده‌اش پس از جدایی است. بر اساس قانون آمریکا، خورخه تا ده سال حق ورود مجدد به خاک آمریکا را نخواهد داشت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

مدافعان حقوق بشر: چین از طریق اینترپل به دنبال بازگرداندن مخالفان به کشور است

ارتش آمریکا بیش از ۵۰۰ نیروی مهاجر را اخراج کرد

فاجعه‌بارترین سوانح فروریختن پل در ایالات متحده بر اثر برخورد کشتی‌‌ها