خروج داعش از حومه دمشق

خروج داعش از حومه دمشق
نگارش از Ilia Nick
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

ارتش سوریه هرگونه آتش‌بس را انکار کرده و به تخلیه شدن این مناطق نیز اشاره‌ای نکرده‌ است.

آگهی

به گزارش دیده‌بان حقوق بشر سوریه، ستیزه‌جویان دولت اسلامی موسوم به داعش روز یکشنبه از حومه محاصره شده در جنوب دمشق تخلیه شدند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه روز یکشنبه اعلام کرد در پی بمباران سنگین ارتش سوریه یک آتش‌بس موقت به اجرا درآمده است. گرچه ارتش سوریه هرگونه آتش‌بس را انکار کرده و به خروج ستیزه‌جویان از این مناطق نیز اشاره‌ای نکرده‌ است.

به تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

حومه مورد نظر شامل اردوگاه سابق فلسطینی‌ها در یرموک نیز می‌شود. دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد شب گذشته اتوبوس‌هایی از مرکز ناحیه تحت محاصره به سوی ناحیه ‌ای در شرق دمشق که نیروهای داعش هنوز درآن حضور دارند حرکت کرده اند.

نیروهای حامی دولت سوریه از روز ۱۹ آوریل/ ۲۹ اردیبهشت نبرد برای بازپس‌گیری این ناحیه تحت محاصره را آغاز کرده‌اند. تلویزیون دولتی سوریه نیز اعلام کرد عملیات در این منطقه رو به پایان بوده و مقاومت ستیزه‌جویان در حال فرو ریختن است.

اردوگاه یرموک زمانی پناهگاه بیش از ۱۰۰ هزار پناهنده فلسطینی بود اما امروز تنها چندصد تن از آنان در این مکان حاضرند.

عقب‌نشینی پس از مذاکره اکنون به یک از ویژگی‌های جنگ داخلی سوریه بدل شده است،‌ جنگی که در آن دولت سوریه که از پشتیبانی روسیه و ایران برخوردار است به مخالفان مسلح اجازه می‌دهد به شمال غرب این کشور بگریزند؛ جایی‌ که این نیروها هنوز زمین‌هایی را در اشغال خود دارند.

بیش از هفت سال جنگ در سوریه سبب شده است ۴۰۰ هزار تن کشته یا ناپدید شوند. بیش از نیمی از جمعیت ۲۲ میلیونی این کشور بی‌خانمان شده‌اند و ۵/۶ میلیون تن از آنان در خارج از کشور و عمدتا در کشورهای همسایه به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ارتش سوریه اردوگاه یرموک را در جنوب دمشق بمباران کرد

حمله هوایی شبانه به شرق سوریه؛ بهروز واحدی از اعضای سپاه پاسداران ایران کشته شد

تظاهرات مخالفان اسد در سیزدهمین سالگرد قیام؛ چهار کشور غربی: جنگ در سوریه تمام نشده است