برخی معلمان بازداشت‌شده احتمالا به اوین منتقل شده‌اند

برخی معلمان بازداشت‌شده احتمالا به اوین منتقل شده‌اند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

وزیر آموزش و پرورش در مورد رویدادهای پنج‌شنبه می‌گوید «بخش عمده مشکلات» برطرف شده است.

آگهی

از سرنوشت برخی معلمان بازداشت شده در تظاهرات روز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت در ایران اطلاعی در دست نیست اما برخی اخبار تأئید نشده حاکی است تعدادی از آنان به دادسرای اوین منتقل شده‌اند.

برخی گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی از انتقال محمد تقی فلاحی با «دست‌بند» و «پابند» به دادسرای اوین خبر می‌دهند. فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان تهران است که روز پنج‌شنبه به همراه تعداد دیگری از معلمان معترض در برابر ساختمان سازمان برنامه و بودجه دستگیر شد.

محمد تقی فلاحی دبیر کانون صنفی معلمان تهران

با این حال سید محمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش در مورد رویدادهای پنج‌شنبه گفته است که «بخش عمده مشکلات» برطرف شده است. بطحایی روز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت: «هرچند تجمع بدون اخذ مجوز و در شرایط سیاسی کشور و دولت کاملا به دور از تدبیر و انصاف بود ولی با مساعدت نهادهای ذی‌ربط بخش عمده‌ی مشکلات بر طرف شده است.»

تجمع معلمان در تهران از سوی نیورهای امنیتی با برخورد شدید و ضرب و شتم مواجه شد و حدود ۱۵ تن از معلمان دستگیر شدند. در این تجمع برخی از معلمان پلاکاردهایی در اعتراض به کمبود بودجه‌های آموزشی و دستمزدهای پایین‌تر از خط فقر در دست داشتند.

گفته می‌شود از میام معلمان بازداشتی محمد حسن پوره و علی زلفی ساعاتی پس از دستگیری آزاد شده‌اند اما از سرنوشت باقی دستگیرشدگان از جمله محمد حبیبی، رسول بداقی، اسماعیل گرامی و یک معلم زن که احتمالا عالیه اقدام‌دوست نام دارد، اطلاعی در دست نیست.

روز پنج‌شنبه به جز تهران شهرهای ساری، کرمانشاه، قروه، دیوان‌دره، شیراز، ممسنی، کازرون، اصفهان، قزوین، مریوان، تبریز و خرم‌آباد نیز از جمله دیگر شهرهایی هستند که صحنه تجمع اعتراضی معلمان در برابر ادارات آموزش و پرورش این شهرها بودند. روز پنج‌شنبه در رسانه‌های اجتماعی تصویری از معلمان مریوان منتشر شد که در حمایت از همکاران معترض خود در این شهر تجمع کرده بودند.

تجمع معلمان مریوان در حمایت از معلمان تهران

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تجمع اعتراضی معلمان در تهران به خشونت کشیده شد

عضو هیات مدیره کانون معلمان بازداشت شد

بازداشت برخی از حاضران در تجمع سکوت معلمان مقابل مجلس