راکت تنیس؛ روش مقابله فلسطینی‌ها با سربازان اسرائیلی

راکت تنیس؛ روش مقابله فلسطینی‌ها با سربازان اسرائیلی
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

جوانان فلسطینی در مجاورت حصارهای مرزی غزه با اسرائیل با سوزاندن تایر دید تک‌تیراندازان اسرائیل را مخدوش کرده و همچنین استفاده از راکت تنیس گلوله‌های اشک‌آور را به سمت سربازان اسرائیلی برمی‌گرداندند.

آگهی

شمار معترضان فلسطینی زخمی شده در نوار غزه در ششمین جمعه «راهپیمایی بزرگ بازگشت» به ۱۱۰۰ نفر رسید.

علاوه بر این روز گذشته شش تن از اعضای گروه حماس نیز در انفجاری که مقامات ارتش اسرائیل عاملیت در آن را رد می‌کنند، جان خود را از دست دادند.

به گفته پزشکان غزه در تظاهرات روز جمعه پنجم ماه مه ۸۲ نفر با شلیک گلوله زخمی شدند و ۸۰۰ تن به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور به خدمات فوری پزشکی نیاز پیدا کردند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

رویترز
جوانان معترض فلسطینی پس از استنشاق گاز اشک‌آوررویترز

جوانان فلسطینی در مجاورت حصارهای مرزی غزه با اسرائیل با سوزاندن تایر دید تک‌تیراندازان اسرائیل را مخدوش کرده و همچنین استفاده از راکت تنیس گلوله‌های اشک‌آور را به سمت سربازان اسرائیلی برمی‌گرداندند.

این جوانان معترض می‌گویند که با تیرکمان یک «پهپاد» اسرائیلی را ساقط کرده‌اند. آنها همچنین «کایت» های کاغذی آتشین را به آنسوی حصار مرزی به سمت سربازان اسرائیلی می‌فرستند.

بیشتر بخوانید:

رویترز
کایت‌هایی که معترضان فلسطینی پس از آتش زدن به آنسوی مرز غزه می‌فرستندرویترز

در شش هفته اخیر در جریان تظاهرات «بازگشت» که با هدف برگشتن آوارگان فلسطینی به سرزمین‌های اجدادی خود برگزار شده‌ است، ۴۳ فلسطینی با شلیک تک‌تیراندازان ارتش اسرائیل در مرز غزه کشته و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل که با واکنش‌های بین‌المللی در قبال برخورد خود با معترضان فلسطینی مواجه است، می‌گوید که تنها از مرز خود محافظت کرده و تنها زمانی که معترضان که برخی‌از آنها کوکتل مولوتف در دست دارند به مرز نزدیک شوند، هدف تک تیراندازان قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید:وزیر دفاع اسرائیل: تک تیراندازی که به سمت معترض فلسطینی شلیک کرد شایسته مدال است

اسرائیل می‌گوید که روز جمعه پنجم ماه مه سربازانش با ۱۰ هزار فلسطینی در شش نقطه حصار ۴۰ کیلومتری مرز غزه مواجه شدند.

رویترز
آزاد کردن کبوتران توسط راهپیمایان فلسطینی در تظاهرات بزرگ بازگشترویترز

در حالی که اسرائیل امسال هفتادمین سالگرد تاسیس کشور خود را جشن می‌گیرد، فلسطینینان تظاهرات اعتراضی خود را از سی‌ام مارس یعنی روز «یوم‌ الارض» آغاز کرده ومی گویند که تا ۱۵ ماه مه که آن را «روز نکبت» می‌خوانند ادامه خواهند داد. در ۱۴ ماه مه سال ۱۹۴۸ کشور اسرائیل با قطعنامه سازمان ملل متحد تشکیل شد. فلسطینیان روز پس از آن را بخاطر اخراج و بیرون رانده شدن از سرزمین‌های خود «روز نکبت» می‌خوانند.

دو سوم فلسطینیان ساکن نوار غزه را آوارگان فلسطینی و فرزندان آنها تشکیل می‌دهند که خواستار بازگشت به سرزمین‌های اجدادی خود هستند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

راهپیمایی «بازگشت» در غزه؛ صدها فلسطینی مجروح شدند

راهپیمایی «بازگشت» در مرز غزه؛ سربازان اسرائیلی به روی تظاهرکنندگان فلسطینی آتش گشودند

محمود عباس کابینه جدید تشکیلات خودگردان فلسطینی را معرفی کرد