تنش میان روسیه و بریتانیا در شورای امنیت؛ «کار از آلیس در سرزمین عجایب هم گذشته»

تنش میان روسیه و بریتانیا در شورای امنیت؛ «کار از آلیس در سرزمین عجایب هم گذشته»
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی، ادعای روسیه مبنی بر وجود ماده ساخت غرب در عامل مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش را رد کرد.

آگهی

جلسه  شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی پرونده ترور نافرجام سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس و دخترش، روز چهارشنبه به تنش لفظی شدید میان نمایندگان روسیه و بریتانیا انجامید.

کارن پیرس نماینده بریتانیا با انتقاد از شبهه‌ افکنی‌های مسکو در جریان تحقیقات این پرونده گفت: «روسیه کماکان می‌خواهد در جریان تحقیقات مستقل بریتانیا شریک شود... همانطور که قبلا گفتم این [کشور] آتش افروزی است که لباس آتش‌نشان به تن کرده و حالا می‌خواهد درباره آتشی که خود برافروخته، تحقیق کند.»

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل با متهم کردن بریتانیا به دروغگویی و پنهان کردن مدارک تحقیقات گفت: «وقتی به صحبت‌های بعضی از همکارانم گوش می‌‌دهم، احساس می‌کنم کار از "آلیس در سرزمین عجایب" هم گذشته و با "آلیس در آن سوی آینه" روبرو هستیم. حقیقت ارزشی برای شرکای غربی ما ندارد.» احتمالا آقای نبنزیا، با اشاره به فیلم‌های ساخته شده بر اساس داستان «آلیس در سرزمین عجایب»، می‌خواسته کشورهای غربی را به ایراد سخنان غیرواقعی متهم کند.

همزمان با این تنش دیپلماتیک در شورای امنیت، «سازمان منع کاربرد تسلیحات شیمیایی» ادعای روسیه مبنی بر وجود یک ماده ساخت غرب در گاز شیمیایی عامل مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

اتحادیه اروپا از ایران و روسیه خواست مانع از استفاده مجدد سلاح‌های شیمیایی در سوریه شوند

پیامدهای حمله به سوریه؛ آمریکا و روسیه مایل به گفتگو بر سر ثبات استراتژیک در سوریه

نتانیاهو: لغو سفر هیات اسرائیلی به آمریکا پیامی به حماس بود