علی خامنه ای: روسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا جنایتکارند

 علی خامنه ای: روسای جمهور آمریکا و فرانسه و نخست‌وزیر بریتانیا جنایتکارند
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی خامنه‌ای:‌ حمله‌ی سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است. بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند؛ طَرفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد.

آگهی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آقای خامنه‌ای، رهبر ایران صبح امروز ۲۵ فروردین در دیدار با جمعی از مسئولان نظام و سفرای کشورهای اسلامی گفت:‌ «حمله‌ی سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت است. بنده صریحاً اعلام می‌کنم رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند و جنایت کردند؛ طَرفی هم نخواهند بست، سودی هم نخواهند برد؛ همچنان‌که در سال‌های گذشته در عراق، سوریه،‌ افغانستان حضور پیدا کردند و از این قبیل جنایات انجام دادند و سودی هم نبردند.»

بیشتر بخوانید: واکنش‌ها به حمله نظامی مشترک آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه

رهبر ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: «آن کسانی که دیروز آشکار و غیر آشکار از داعش حمایت می‌کردند، امروز ادعا می‌کنند که در مقابله‌ی با آن‌ها حضور داشتند و آن‌ها را شکست دادند! آن‌هم به دروغ، چنین چیزی نیست. آن‌ها هیچ دخالتی نداشتند.»

آقای خامنه‌ای همچنین گفت: «در این نطقی که رئیس جمهور آمریکا چند ساعت قبل داشت مدعی است ما توانستیم داعش را در سوریه شکست بدهیم؛ دروغ واضح و فاضح! آنها آنجایی که لازم دانستند وارد شدند و کمک کردند آنجایی که عناصر اصلی داعش در محاصره بودند وارد شدند و آنها را نجات دادند. قبل هم در ایجاد داعش آنها موثر بودند.»

رهبر ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار داشت: «با پول سعودی و امثال سعودی آنها توانستند این موجودات خبیث را به وجود بیاورند و به جان ملت عراق و سوریه بیندازند؛ منتها مقاومت در مقابل آمریکا و در مقابل عوامل آمریکا توانست این دو کشور را نجات بدهد بعد از این هم همین جور است.»

رهبر ایران با اشاره به سخنرانی دونالد ترامپ در خصوص حضور آمریکا در سوریه می‌گوید: «همین چند روز قبل از این، رئیس‌جمهور آمریکا گفت ما ۷ تریلیون [دلار] در منطقه‌ی غرب آسیا -به قول او خاورمیانه- خرج کردیم و هیچ‌چیزی گیرمان نیامد؛ راست می‌گوید، چیزی گیرشان نیامده است و بعد از این هم آمریکا هرچه خرج کند، در این منطقه هیچ‌چیزی گیرش نخواهد آمد.»

بیشتر بخوانید: ترامپ: اگر عربستان مایل به ادامه حضور ما در سوریه است، پولش را بپردازد

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

خامنه‌ای: جان بولتون فهمی از روابط انسانی ندارد

احمد خاتمی: ایران فرمول ساخت بمب اتمی را دارد

اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد