فلفل «دم عقربی» مرد آمریکایی را در آستانه مرگ قرار داد

فلفل «دم عقربی» مرد آمریکایی را در آستانه مرگ قرار داد
Copyright photo: Lauri Rantala
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یک مرد ۳۴ ساله پس از شرکت در مسابقه خوردن تندترین فلفل‌های جهان با خوردن «فلفل دم عقربی» روانه بیمارستان شد.

آگهی

خوردن غذاهای تند برای برخی از مردم و فرهنگ‌ها بسیار عادی است اما حتی برای مردم کشورهایی با فرهنگ غذایی تند نیز خوردن برخی فلفل‌ها ریسک بزرگی محسوب می‌شود.

در آخرین چالش آزمودن حد طاقت در برابر غذاهای تند، یک مرد ۳۴ ساله پس از شرکت در مسابقه خوردن تندترین فلفل‌های جهان با خوردن فلفلی با نام «فلفل دم عقربی» روانه بیمارستان شد.

این مرد پس از مسابقه به دلیل شدت سردرد روانه اورژانس شد. به گفته پزشک داخلی بیمارستان هنری فورد در دیترویت این فرد دو ثانیه پس از خوردن فلفل دم عقربی دچار سردرد طاقت‌فرسایی شد که به سرعت به پست و گردنش سرایت کرد.

پس از انتقال وی به بیمارستان پزشکان نمی‌توانستند علت این سردرد را متوجه شوند زیرا هیچگونه علائم آسیب عصبی مانند مشکل در حرف زدن یا ضعف عضلانی و بینایی که می‌تواند به سکته مغزی منجر شود در وی مشاهده نمی‌شد. علاوه بر این در سی‌تی اسکن نیز علائمی از گرفتگی رگ‌های خونی مشاهده نمی‌شد.

اما نهایتا متخصصان این بیمارستان در آزمایش آنژیوگرافی چیزی غیر‌عادی یافتند: تعدادی از شریان‌های مغزی تنگ شده بودند. دکتر جورجی کامینگ، عصب‌شناس تیم معالج این مرد، تشخیص داد که وی مبتلا به سندروم انقباض برگشت‌پذیر عروق مغزی شده است.

پزشکان می‌گویند این سندروم در برترین حالت به خونریزی مغزی و یا سکته مغزی منجر شود اکثرا در مصرف‌کنندگان مواد مخدری نظیر کوکائین و آنفتامین مشاهده شده و تا کنون هیچ موردی ندیده‌اند که به خاطر خوردن فلفل به این علائم مبتلا شود.

در این ویدئو یک موزیسین و یک مجری شوی اینترنتی فلفل دم عقربی را امتحان می‌کنند

فلفل دم عقربی یا «کارولینا ریپر» که ترکیب دو رگه از فلفل‌ها با نام‌های «قست» و «هابانروز قرمز» است از سال ۲۰۱۳ رکورد دار تندترین فلفل جهان است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

غذاهای مورد علاقه مردم اروپا کدام است؟

از چشم زن آمریکایی ۱۴ کرم کوچک خارج شدند

واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به چیپس مخصوص «بانوان»