موشکهای حوثی؛ سازمان ملل بازرسی از کشتی‌ها به مقصد یمن را تشدید کرد

موشکهای حوثی؛ سازمان ملل بازرسی از کشتی‌ها به مقصد یمن را تشدید کرد
Copyright رویترز
Copyright رویترز
نگارش از Euronews با استفاده از  رویترز، خبرگزاری فرانسه
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

براساس طرح تحریم تسلیحاتی یمن که به تصویب شورای امنیت رسیده، گروهی از ناظران سازمان ملل متحد بر بازرسی از محموله هایی که برای یمن ارسال می شود نظارت می کنند.

آگهی

سازمان ملل متحد روند بازرسی از کشتی های حامل کمک های بشردوستانه به مقصد یمن را در راستای جلوگیری از ارسال سلاح به این کشور جنگزده تشدید کرده است.

مقامات عربستان و سازمان ملل تاکید کرده اند که این بازرسی‌ها در راستای تسریع روند ارسال کمک‌های انساندوستانه به یمن انجام می شود.

عربستان سعوی مدعی است که ایران برای نیروهای حوثی که کنترل صنعا، پایتخت یمن را در دست دارند سلاح ارسال می کند. شورشیان حوثی و ایران این ادعا را رد کرده اند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

براساس طرح تحریم تسلیحاتی یمن که به تصویب شورای امنیت رسیده است گروهی از ناظران سازمان ملل متحد بر بازرسی از محموله هایی که برای یمن ارسال می شود نظارت می‌کنند. این ناظران در بنادر جیبوتی، دوبی، جده و صلاله ‏‏(عمان) مستقر شده اند.

طرح تشدید نظارت بر محموله‌های ارسالی به یمن در حالی به اجرا در آمده است که بنا به گزارشها نیروهای حوثی روز سه شنبه یک کشتی نفت کش متعلق به عربستان سعودی را مورد هدف قرار دادند.

ائتلاف نظامی به رهبری عربستان شمار موشکهایی را که از زمان آغاز ورود این ائتلاف به جنگ یمن به سوی عربستان شلیک شده است ۱۰۷ فروند اعلام کرد.

مقامات سازمان ملل وضعیت کشور جنگزده یمن را بدترین بحران انسانی در سطح جهان توصیف کرده اند. بیش از ۲۲ میلیون نفر از ساکنان این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

حمله ائتلاف تحت رهبری عربستان به یک جشن عروسی در یمن ۳۳ کشته بر جا گذاشت

مدافعان حقوق بشر خطاب به ماکرون: به ولیعهد عربستان برای توقف جنگ یمن فشار بیاورید

یمن؛ ۱۶ نفر در حملات هوایی نیروهای ائتلاف عربی کشته شدند