پلیس نیویورک یک مرد سیاه‌پوست را با شلیک ده گلوله از پای درآورد

پلیس نیویورک یک مرد سیاه‌پوست را با شلیک ده گلوله از پای درآورد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

در سالگرد ترور مارتین لوتر کینگ، ماموران پلیس نیویورک به مرد رنگین پوستی که یک لوله فلزی را به سمت آنان نشانه رفته بود، ده بار شلیک کردند.

آگهی

ماموران پلیس بروکلین در نیویورک به مرد سیاه پوستی که یک لوله فلزی را به سمت آنها نشانه گرفته بود، شلیک کردند.

پلیس نیویورک می‌گوید که روز چهارشنبه چهارم آوریل حدود ساعت ۵ بعد از ظهر پس از دریافت تماس اورژانسی درباره مردی که عابران پیاده را به شلیک گلوله تهدید می‌کرد در محل حاضر شدند.

ترانس موناهان، رئیس دپارتمان پلیس شهر بروکلین در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این مرد، هر دو دست خود را به حالت نشانه رفتن اسلحه نگاه داشته بود و چیزی در دست داشت که شبیه اسلحه بود. ۴ مامور حاضر در صحنه تقریبا ده بار به این مرد سیاه پوست شلیک کردند که به کشته شدن این مرد انجامید.

ویدئوهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی نشان می‌دهد که پس از این تیراندازی در نیویورک جمعیت زیادی در محل جمع شده و خطاب به پلیس فریاد می‌زدند: «ظالم»

روز گذشته، چهارم آوریل با پنجاهمین سالگرد ترور مارتین لوترکینگ، فعال حقوق سیاه‌پوستان در ایالات متحده مصادف بود.

۵۰ سال پس از ترور این نماد مبارزه اجتماعی برای حقوق سیاه‌پوستان آمریکا، همچنان آمار شلیک نیروهای پلیس به سیاه‌پوستان به قدری زیاد است که در اکثر موارد به اعتراضات خیابانی گسترده می‌انجامد. جنبشی نیز با نام «زندگی سیاهان مهم است» در سالهای گذشته بسیاری از چهره‌های سیاسی، هنری، ورزشی و فعالان اجتماعی را با خود همراه کرده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس دپارتمان پلیس می‌گوید که ویدئوی دوربین‌های فروشگاه‌های اطراف نشان می‌دهد که این مرد سیاه پوست، جسمی شبیه به اسلحه گرم در دست داشت.

مقامات رسمی هنوز هویت و سن این مرد را به صورت رسمی اعلام نکرده اند اما نشریه دیلی نیوز گزارش می‌کند که وی مردی ۳۴ ساله با نام «ساهید وسل» بوده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

آمریکا؛ اعتراض به تبرئه پلیسی که باعث مرگ یک سیاه پوست شد

عصبانیت دونالد ترامپ از اظهارات همراه همیشگی مارتین لوترکینگ

آدامس جویده شده معمای قتل یک زن جوان را پس از چهار دهه در آمریکا حل کرد