بعد از اخبار جعلی، مجارستان با پدیده نادر احزاب جعلی مواجه است

بعد از اخبار جعلی، مجارستان با پدیده نادر احزاب جعلی مواجه است
Copyright 
نگارش از نیما قدکپور
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

میلیون ها یورو از مالیات شهروندان مجارستان در آستانه هر انتخاباتی در این کشور هزینه احزاب تقلبی می شود.

آگهی

سازمان شفافیت بین المللی ادعا می کند در آستانه انتخابات مجارستان برخی از افراد با سوءاستفاده از یارانه های دولتی دست به تشکیل احزاب تقلبی زده اند. تحلیلگران این موسسه اعلام کرده اند که افراد بواسطه تاسیس این احزاب نزدیک به ۹.۵ میلیون یورو از بودجه های دولتی استفاده کرده اند.

به گفته این سازمان معضل اصلی در جایی شکل می گیرد که احزاب تقلبی با معرفی نامزدهایی که هیچگاه تحت کنترل دولتی قرار نگرفته اند موفق می شوند از دستگاه های مربوطه بودجه های کلان دریافت کنند.

سازمان شفافیت بین المللی در مقاله ای که منتشرکرده اعلام کرده است که احزاب تقلبی ماه ها پیش از انتخابات تشکیل شده و ساعاتی بعد از انتخابات دیگر نمی توان آثری از آن ها یافت.

این احزاب باید دست کم نام ۲۷ نفر را به عنوان نامزد نمایندگی پارلمان به وزارت کشور اعلام کنند. در سال ۲۰۱۴ یکی از همین احزاب جعلی بدون حتی معرفی ۲۷ نامزد موفق شد ۴۷۶۰۰۰ یورو از دولت بگیرد.

بیشتر بخوانید:راست افراطی و مهاجرستیزی در مجارستان

هر نامزد برای معرفی به وزارت کشور نیاز به پانصد امضا از سوی مقامات ملی ومحلی خواهد داشت و بسیاری از مسئولان این احزاب امضای مقامات را جعل می کنند.

احزاب تقلبی از لحاظ قانونی هیچ زمان جوابگوی دخل خرج هزینه هایشان نیستند.

سازمان شفافیت بین المللی با هشدار به دولت مجارستان می گوید این احزاب جعلی و تقلبی مالیات شهروندان را بدون ارائه هیچ بیلانی از کار خود به جیب می زنند. دولت مجارستان از ارائه هرگونه توضیحات بیشتر درباره این احزاب به یورونیوز خودداری کرده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دولت مجارستان در قانون اساسی بازنگری می کند

پناهجوی سوری به دلیل ورود غیرقانونی به مجارستان و درگیری با پلیس به ۷ سال زندان محکوم شد

آیا مرد «جوجه‌ای» پیروز انتخابات پارلمان مجارستان می‌شود؟