از حجاب اجباری تا نابودی اسرائیل، جنجال در هلند بر سر رابطه با ایران

از حجاب اجباری تا نابودی اسرائیل، جنجال در هلند بر سر رابطه با ایران
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تعیین یک وابسته نظامی از سوی هلند در سفارت این کشور در تهران، حجاب سیاستمداران هلندی در سفر به ایران و مسئله اسرائیل از جمله موضوعات محل مناقشه در فضای سیاسی هلند در ارتباط با ایران است.

آگهی

رابطه ایران و هلند به بحث مناقشه انگیزی در آمستردام بدل شده است. انتصاب یک وابسته نظامی هلندی در سفارت این کشور در تهران، حجاب سیاستمداران هلندی در سفر به ایران و مسئله اسرائیل از جمله موضوعات محل مناقشه در فضای سیاسی هلند در رابطه با ایران است.

هلند به تازگی یک وابسته نظامی در سفارتش در تهران مستقر کرده است، موضوعی که اعتراض ژوئل ووردویند، سیاستمدار بلند پایه هلند را در پی داشته که پرسیده است چرا دولت هلند با کشوری همکاری می‌کند که خواستار نابودی اسرائیل است.

ژوئل ووردویند که عضو حزب اتحاد مسیحی هلند است در گفتگو با هفته نامه یهودی ان‌آی‌دبلیو گفته است که شنیدن خبر تعیین یک وابسته نظامی برای سفارت هلند در تهران او را به شدت نگران کرده است.

وی با اشاره به برنامه ایران برای توسعه برنامه موشکی‌اش که می‌تواند تا خاک اروپا برد داشته باشد گفته است: «ایران مردم خودش را سرکوب می‌کند و به دنبال محو اسرائیل از روی کره زمین است. به نظر من ما نباید با ایران همکاری نظامی داشته باشیم.»

به نوشته هفته نامه ان‌آی‌دبلیو حزت اتحاد مسیحی در پارلمان هلند درخواستی را از وزارت خارجه و وزارت دفاع این کشور برای توضیح درباره این موضوع به جریان انداخته‌ است.

این هفته نامه همچنین می‌نویسد که تصمیم انتصاب یک وابسته نظامی در سفارت هلند در تهران توسط وزیر امور خارجه این کشور «سیخرید کاخ» در سفری که اخیرا به تهران داشته گرفته شده است. خانم کاخ کارمند پیشین «آژانس کمک به فلسطینی‌ها» بوده است.

سیخرید کاخ در رسانه‌های هلندی به خاطر سر کردن روسری در جریان دیدارش از تهران مورد انتقاد قرار گرفته است. رسانه‌های هلندی از وی انتقاد کرده‌اند که در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در حالی روسری به سر کرده است که زنان ایرانی برای مبارزه با حجاب اجباری و برداشتن روسری به زندان می‌افتند.

ماه گذشته خبرگزاری مهر گزارش داده بود که در دیدار خانم سوزان ترستال، سفیر هلند در تهران با وزیر دفاع ایران، هلند خواستار برقراری روابط نظامی با ایران شده است.

از زمان انقلاب اسلامی تا کنون ۷ زن در مقام سفیر کشورهای خارجی در تهران مأموریت داشته‌اند که تمامی آنها به حکم قانون حجاب اجباری در ایران تنها با روسری در انظار عمومی ظاهر شده‌ و می‌شوند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

هلندی ها شادمان از مهار راست افراطی

نتایج اولیه انتخابات هلند: حزب میانه رو ۳۱ کرسی پارلمان را کسب کرد

مردی که با تهدید به انفجار انتحاری وارد کنسولگری ایران در پاریس شده بود، خود را تسلیم پلیس کرد