شمخانی: جان بولتون «حقوق بگیر» مجاهدین خلق است

شمخانی: جان بولتون  «حقوق بگیر» مجاهدین خلق است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران، «کیش شخصیت» و«علاقه جنون‌آمیز» دونالد ترامپ به مطرح شدن را از عوامل تاثیرگذار بر تصمیمات «ضد ایرانی» وی از جمله انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده دانست و این سیاستمدار جمهوری‌خواه را «حقوق بگیر» سازمان مجاهدین خواند.

آگهی

علی شمخانی دبیر شورای امنیت ملی ایران، «کیش شخصیت» و«علاقه جنون‌آمیز» دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به مطرح شدن را از عوامل تاثیر گذار بر تصمیمات «ضد ایرانی» وی از جمله انتخاب جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده دانست و این سیاستمدار جمهوری‌خواه را «حقوق بگیر» سازمان مجاهدین خواند.

به گزارش ایرنا، آقای شمخانی روز یکشنبه در جلسه شورای امنیت ملی ایران انتخاب جان بولتون را به دلیل ارتباط وی با سازمان مجاهدین خلق، خجالت‌آور خواند و گفت: «برای یک کشور به ظاهر ابر قدرت مایه شرمساری است که مقام مسئول امنیت ملی آن حقوق بگیر یک فرقه تروریستی با سابقه کشتار ۱۷ هزار نفر از شهروندان بیگناه ایران باشد.»

پس از برکناری ژنرال مک‌مستر، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا، رئیس جمهوری این کشور جان بولتون که در موضوع سیاست خارجی این کشور مواضع تندی دارد را جایگزین وی کرد.

کارشناسان انتخاب این سیاستمدار جمهوری‌خواه را نشانه‌ای از اتخاذ موضع سرسختانه واشنگتن در قبال ایران در موضوع برجام و همچنین نفوذ جمهوری اسلامی در منطقه می‌دانند.

بیشتر بخوانید:

جان بولتون طی سالهای گذشته از حامیان سازمان مجاهدین خلق بوده است؛ گروهی که جمهوری اسلامی آن‌ را «تروریستی» می‌خواند. این گروه در سال ۱۹۹۷ توسط دولت آمریکا در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفت و در سال ۲۰۱۲ از این فهرست خارج شد.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

واکنش جان بولتون به اتهامات مطرح شده از سوی ایران درباره سازمان مجاهدین

روز گذشته گارت مارکز، سخنگوی آقای جان بولتون در واکنش به این موضوع اعلام کرد که آقای بولتون «به تبلیغات حکومتی که خود در فهرست حامیان گروه‌های تروریستی قرار دارد» پاسخ نخواهد داد.

بولتون طی سخنرانی ماه ژوئیه سال گذشته میلادی در همایش سازمان مجاهدین خلق گفت که امیدوار است دولت ایران «پیش از رسیدن به چهلمین سال انقلاب» و در پایان سال ۲۰۱۸ نابود شود.

وی از هواداران اقدام نظامی علیه ایران و کره شمالی است و مخالف سرسخت برجام است. آقای بولتون در سال ۲۰۱۵ همزمان با مذاکرات هسته‌ای ایران با شش قدرت جهان در نشریه نیویورک تایمز مقاله‌ای نوشته بود که در تیتر آن به «بمباران» ایران اشاره می‌کرد.

به گزارش رویترز، شاهین قبادی سخنگوی این سازمان مخالف حکومت ایران گفته است که «تامین مالی» جان بولتون و دیگر مقامات ایالات متحده از سوی این سازمان بیشتر شبیه یک شوخی می‌ماند و واقعیت ندارد.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

وزیر خارجه بریتانیا: به دنبال تغییر رژیم در ایران نیستیم

بولتون: محور مذاکره ترامپ با اون باید خلع سلاح هسته ای کره شمالی باشد

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست