انفجار در اسکندریه دو روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری مصر

انفجار در اسکندریه مصر
انفجار در اسکندریه مصر
نگارش از Mehrdad Sadeghi
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

این انفجار در حالی صورت می گیرد که مصر دو روز دیگر شاهد برپایی انتخابات ریاست جمهوری است؛ انتخاباتی که طبق پیش بینی ها با پیروزی آسان و بدون دردسر عبدالفتاح سیسی همراه خواهد بود.

آگهی

انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر اسکندریه مصر واقع در شمال این کشور سبب کشته شدن یک نیروی پلیس و مجروح شدن چهار تن دیگر شد.

به گفته یک منبع مطلع خودروی بمب گذاری شده در مکانی منفجر شده که مسیر تردد خودروی رئیس اداره امنیت شهر اسکندریه و افراد همراه وی بوده است. این منبع تصریح کرد مسئول امنیتی و معاونش از این حادثه جان سالم بدر برده اند.

انفجار این بمب که در نزدیکی ساختمان اداره امنیتی شهر کارگذاشته شده بود سبب کشته شدن یک افسر پلیس و چهار تن دیگر شده که هنوز هویت آنها فاش نشده است.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت انجام این حمله را برعهده نگرفته و سرویس های امنیتی مشغول بررسی جزئیات بیشتر حادثه برای دستیابی به سرنخ های لازم هستند.

این انفجار در حالی صورت می گیرد که مصر دو روز دیگر شاهد برپایی انتخابات ریاست جمهوری است؛ انتخاباتی که طبق پیش بینی ها با پیروزی آسان و بدون دردسر عبدالفتاح سیسی همراه خواهد بود.

آقای سیسی که از سال ۲۰۱۴ با برکناری محمد مرسی، رئیس جمهوری منتخب مردم مصر قدرت را در دست گرفت به نحوی بر ساختار سیاسی و اقتصادی کشورش مسلط شده است که نمی توان هیچ رقیبی را برای وی در این انتخابات متصور شد.

بیشتر بخوانید: سیسی برای دومین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر می‌شود

رئیس جمهوری کنونی مصر که دارای پیشینه ای نظامی است به خصوص نسبت به ورود همکاران سابق خود در راس هرم اجرایی کشور حساسیت بالایی از خود نشان می دهد. او پیشتر دستور بازداشت یکی از فرماندهان سابق ارتش مصر را صادر کرد که خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرده بود.

بیشتر بخوانید: فرمانده پیشین ارتش مصر پس از اعلام نامزدی برای انتخابات دستگیر شد

آنچه از شرایط کنونی و حال و هوای انتخابات به ظاهر نمایشی در مصر بر می آید این است که انتخاب آقای سیسی به عنوان رئیس جمهوری مصر برای دوره دوم چهار ساله قطعی است و کارزار تبلیغاتی وی تنها برای دعوت به مشارکت بیشتر و کسب آراء لازم جهت تقویت مشروعیت وی صورت می گیرد.

دور نخست انتخابات ریاست جمهوری مصر ۲۶ تا ۲۸ مارس ۲۰۱۸ (۶ تا ۸ فروردین ۱۳۹۷) در این کشور برگزار می شود.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

سیسی برای دومین بار رئیس جمهوری مصر شد

دادگاه نظامی مصر یکی از مهمترین رهبران مذهبی را به حبس ابد محکوم کرد

ترامپ با شانس پیروزی به میدان نبرد انتخابات برمی‌گردد؛دیوان عالی آمریکا حکم دادگاه کلرادو را لغو کرد