سقوط هواپیمای مسافربری ترکیه در خاک ایران

نخستین تصویر از محل سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران
نخستین تصویر از محل سقوط هواپیمای ترکیه ای در ایران Copyright تسنیم
Copyright تسنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این هواپیما که شارجه در امارات متحده عربی را به مقصد استانبول ترک کرده بود، در حوالی شهرکرد سقوط کرد.

آگهی

یک جت شخصی متعلق به کشور ترکیه و حامل ۱۱ سرنشین عصر یکشنبه در حریم هوایی ایران سقوط کرد. 

این هواپیما که شارجه در امارات متحده عربی را به مقصد استانبول ترک کرده بود، در حوالی شهرکرد سقوط کرد.

هواپیما در زمان عبور از ایران در ساعت ۱۸ و ۵۰ دقیقه از صفحه رادار محو می‌شود و بر اساس شواهد به دست آمده در جنوب غرب اصفهان در بین منطقه دورک و دره‌عشق و بر روی کوه هلن سقوط می‌کند.

منطقه هلن در شهرستان‌های اردل و لردگان و کیار از توابع چهار محال و بختیاری در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

بر اساس گزارش خبرگزاری تسنیم با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری، کمیته ویژه بحران سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در در محل دهیاری دورک اناری بخش ناغان شهرستان کیار تشکیل شد. احسان فروزنده مدیر روابط عمومی استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: استاندار به همراه معاونت عمرانی ساعتی پیش شهرکرد را به مقصد محل حادثه سقوط هواپیمای ترکیه‌ای ترک کرده و تا دقایقی دیگر با حضور وی، اعضای شورای تامین شهرستان کیار نیروهای امدادی نشست ویژه بحران را تشکیل می‌دهند.

مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال و بختیاری فرامرز شاهین به خبرگزاری تسنیم گفت: براساس گزارشات واصله از نیروهای نزدیک به محل حادثه، آتش خاموش شده است.

سید احمد مرتضوی‌فر مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری به خبرگزاری تسنیم گفت: در حال حاضر تیم‌های امداد و نجات اورژانس، هلال احمر، نیروی انتظامی، بسیج و دیگر دستگاه‌های امدادی در نزدیکی محل سقوط هواپیما مستقر شده‌اند. وی افزود: «منطقه سقوط هواپیما در حال حاضر بارانی است و شاهد بارش باران در این نقطه هستیم».

فرماندار شهرستان کیار قدمعلی مردانی اظهار داشت: «سخت گذر بودن مسیر و وجود برف و پیاده روی ۵ ساعته امدادرسانی را با مشکل روبه‌رو کرده است».

سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اعلام اینکه تمامی سرنشینان هواپیما کشته شده‌اند گفت: «اجساد ۱۱ سرنشین هواپیمای ترکیه‌ای که در چهارمحال و بختیاری سقوط کرد، قابل شناسایی نیست». مجتبی خالدی در مورد جزئیات سقوط هواپیمای ترکیه‌ای اضافه کرد: «هواپیما به دلیل احتراق موتور سقوط کرده است و اهالی روستا نیز هواپیما را هنگام سقوط رویت کرده‌اند».

منابع ترکیه‌ای اعلام کرده‌اند هواپیمایی که عصر امروز در جنوب غرب ایران در اطراف شهرکرد سقوط کرد، حامل «مینا باشاران» بوده است. مینا باشاران دختر حسین باشاران، سرمایه‌دار و تاجر معروف ترکیه‌ای و مالک شرکت هولدینگ باشاران یکی از ۱۱ سرنشین این هواپیمای تجاری کوچک بوده که هنگام بازگشت از شارجه در ایران سقوط کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه از سقوط هواپیمای ترکیه‌ای ابراز تاسف کرد و گفت تیم‌های امدادی در همان لحظات اول اعلام خبر به محل حادثه اعزام شده‌اند.

هم‌رسانی این مطلبنظرها