نروژ نوجوان افغان را اخراج می کند

نروژ نوجوان افغان را اخراج می کند
Copyright آرشیو-عکس تزئینی است
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دولت نروژ دستور اخراج فوری طیبه عباسی، نوجوان ۱۸ ساله از این کشور و بازگشتش به افغانستان را صادر کرده است.

آگهی

دولت نروژ قصد دارد یکی از پناهجویان افغان در این کشور به نام طیبه عباسی را اخراج کند.

شبکه «ای بی سی» آمریکا در گزارشی به روایت سرگذشت این نوجوان ۱۸ ساله پرداخته است. او شش سال پیش به همراه برادرش از ایران به نروژ مهاجرت کرد. دولت نروژ اکنون در حالی دستور بازگرداندن طیبه عباسی به افغانستان را صادر کرده است که او تاکنون هیچگاه در این کشور زندگی نکرده است.

این پناهنده افغان متولد ایران است و دوران کودکی خود را در این کشور گذارنده است. او در ایران از حق تحصیل محروم بود و شش سال پیش برای اولین بار در شهر تروندهایم نروژ به مدرسه رفت.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

نروژ به او و برادرش به عنوان کودکانی که هیچ فرد بزرگسالی آنها را همراهی نمی کرد پناهندگی و اجازه اقامت اعطاء کرد. اکنون اما پس از شش سال هیات تجدیدنظر امور مهاجرت نروژ گواهی پناهندگی این نوجوان را باطل کرده است. دولت نروژ در همین راستا دستور اخراج فوری او از این کشور و بازگشتش به افغانستان را صادر کرده است.

سازمان عفو بین الملل تخمین می زند از سال ۲۰۱۵ میلادی تاکنون بیش از ۱۳ هزار پناهجوی افغان از نروژ و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخراج شده اند. شمار کسانی که اکنون در نروژ به دنبال کسب پناهندگی هستند حدود ۳۵۰۰ نفر تخمین زده می شود.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۶ میلادی توافقی برای بازگرداندن اتباع افغان از کشورهای عضو اتحادیه به افغانستان امضاء کرد. بنا به این توافق کشورهای عضو اتحادیه اروپا تعهد کردند طی چهار سال حدود شش میلیارد دلار به افغانستان کمک مالی کنند.

کشورهای اتحادیه اروپا در حالی پناهجویان افغان را اخراج می کنند که بنا به اعلام سازمان ملل متحد طی سال گذشته میلادی روزانه حدود ۱۰۰ غیرنظامی در افغانستان کشته شدند.

بیشتر بخوانید:

منابع بیشتر • ABC

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

طرح دولت لهستان: کودکان پناهنده اجازه ثبت نام در مدارس دولتی نخواهد داشت

پیوستن بستگان درجه اول پناهجویان به آن‌ها در آلمان محدود شد

پادشاه بیمار و ۸۷ ساله نروژ تحت عمل جراحی قرار گرفت