دادگاه ترکیه خواهرزادۀ عبدالله اوجالان را به زندان محکوم کرد

Dilek Öcalan
Dilek Öcalan Copyright Umit Bektas
Copyright Umit Bektas
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

دادستان می‌گوید که او در سال ۲۰۱۶ میلادی از مشروعیت دادن به فعالیتهای «پ ک ک» سخن گفته و در زمان برگزاری مراسم خاکسپاری یکی از اعضای این حزب، دست به تبلیغ زده است.

آگهی

دادگاه شهر شانلی اورفا در جنوب شرق ترکیه روز پنج‌شنبه یکی از نمایندگان زن پارلمان این کشور و عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) را به دو سال و شش ماه زندان محکوم کرد.

خانم دیلک اوجالان علاوه بر عضویت در این حزب طرفدارِ کردهای ترکیه، خواهرزاده عبدالله اوجالان، رهبر تاریخی حزب کارگران کردستان (PKK) نیز هست.

آنکارا (پ‌کا‌کا) را یک سازمان تروریستی می‌داند؛ اتهام خانم اوجالان نیز «انجام تبلیغات تروریستی» اعلام شده است.

دادستان که خواستار صدور حکم پنج سال زندان برای او شده بود، می‌گوید که او در سال ۲۰۱۶ میلادی از مشروعیت دادن به فعالیتهای (پ‌کا‌کا) سخن گفته و همچنین در زمان برگزاری مراسم خاکسپاری یکی از اعضای این حزب، دست به تبلیغ زده است.

رای به محکومیت خانم اوجالان در زمانی صادر می‌شود که با آغاز حملات دولت رجب طیب اردوغان به منطقۀ کردنشین عفرین در سوریه، فشار بر طرفداران کردها در ترکیه نیز به‌شدت افزایش یافته است.

پس از کودتای نافرجام ژوئیه سال ۲۰۱۶ میلادی، دولت ترکیه به شدت به حزب دموکراتیک خلق‌ها تاخت و بسیاری از اعضای آن از جمله صلاح الدین دمیرتاش، رهبر این حزب را بازداشت کرد. مقامات ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ها را متهم کرده‌اند که به ویترین سیاسی «پ ک ک» تبدیل شده است؛ اما این حزب همواره اتهام هرگونه تبانی با «پ ک ک» را رد کرده است.

عبدالله اوجالان، رهبر حزب «پ ک ک» از سال ۱۹۹۹ میلادی در زندان جزیرۀ ایمرالی در شمال غرب ترکیه دوران حبس ابد را می‌گذراند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

عبدالله اوجالان: کردها به کشور مستقلی نیاز ندارند

شش نیروی امنیتی ترکیه در حمله پ‌کا‌کا کشته شدند

انتخابات شهرداری‌ها در ترکیه چگونه به جنبش‌های زنان این کشور جان دوباره بخشید؟