انتقاد از اردوغان به دلیل آرزوی شهادت برای دختری ۶ ساله

انتقاد از اردوغان به دلیل آرزوی شهادت برای دختری ۶ ساله
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button
لینک کپی پیست کد امبد ویدیو:Copy to clipboardCopied

منتقدان می‌گویند این کار او سوء استفاده از کودکان برای اهداف تبلیغاتی است و اینکه وظیفه دولت حفاظت از کودکان است و نه کشتن آنها.

آگهی

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه روز شنبه در جریان نشست حزب عدالت و توسعه، حزب حاکم در این کشور به دختر کوچکی که لباس نظامی به تن داشت گفت این افتخاری است که او برای ترکیه شهید شود. این سخن او با انتقادات بسیاری در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

این دختر ۶ ساله که امینه تیراس نام داشت، در زمان سخنرانی آقای اردوغان در شهر كهرمان ماراش گریه می‌کرد. او درنهایت با دعوت رئیس جمهوری ترکیه به روی سن رفت.

اردوغان گونه این دختر را بوسید و رو به جمعیت گفت: «او پرچم ترکیه را در جیب دارد. اگر به خواست خدا شهید شود، این پرچم روی پیکر او گذاشته خواهد شد.»

این سخنان آقای اردوغان که بطور مستقیم از تلویزیون ملی این کشور پخش می‌شد، انتقادات بسیاری را به همراه داشت.

منتقدان می‌گویند این کار او سوء استفاده از کودکان برای اهداف تبلیغاتی است و اینکه وظیفه دولت حفاظت از کودکان است و نه کشتن آنها.

آنها خطاب به آقای اردوغان می گویند: «نباید برای یک کودک آرزوی مرگ کنی و نباید بگویی انشاء الله».

در هفته‌های اخیر و پس از آغاز حملات ترکیه به مناطق کرد نشین مرزی سوریه، در اقدامی تبلیغاتی و برای تهییج احساسات ملی‌گرایانه، کودکان بسیاری در سراسر این کشور دیده می‌شوند که لباس‌های نظامی به تن دارند و در بسیاری از اجتماعات شرکت می‌کنند و سرودهای ملی گرایانه سر می‌دهند.

یاشار اوکویان، از وزرای پیشین این کشور نیز در جریان یک گفتگوی تلویزیونی با انتقاد از این رفتار آقای اردوغان گفت: «آیا رئیس جمهور چنین سخنانی را به نوه خود نیز می‌گوید؟».

او رجب طیب اردوغان را متهم کرد که سعی دارد از تقویت احساسات ملی‌گرایانه به نفع خود برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و محلی سال ۲۰۱۹ میلادی استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صالح مسلم: شهروند ترکیه نیستم و به آنجا نمی‌روم

عضو فرانسوی «ی‌پ‌گ»: جنگجویان سابق داعش در عفرین برای ترکیه می‌جنگند

تشدید حملات ترکیه به عفرین با وجود حضور نیروهای طرفدار بشار اسد در منطقه