دانش‌آموزان کنترل سلاح می‌خواهند، ترامپ می‌گوید معلم‌ها را مسلح کنیم

دانش‌آموزان کنترل سلاح می‌خواهند، ترامپ می‌گوید معلم‌ها را مسلح کنیم
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

گروهی تحت حمایت سازمان ملی اسلحه نیز در سال ۲۰۱۲ پس از تیراندازی دبیرستان سندی هوک، پیشنهاد مسلح شدن معلمان را مطرح کرده بود.

آگهی

در حالی که راهپیمایی‌های دانش‌اموزان در ایالت‌های آمریکا برای اعتراض به عدم کنترل در فروش اسلحه ادامه دارد. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده روز چهارشنبه در دیدار با برخی از دانش آموزان و معلمان، پیشنهاد کرد تا برای مقابله با مهاجم‌ها در مدارس، معلمان و مربیان و سایر کارکنان در دبیرستان‌ها را به اسلحه مسلح کنند.

آقای ترامپ در این دیدار گفت: «باید افرادی را که در استفاده از اسلحه، ماهر هستند مسلح کنیم. و این افراد معلم‌ها و مربیان خواهند بود. اگر مربی (مدرسه فلوریدا) که خیلی انسان شجاعی بود و جان افراد زیادی را نجات داد در کمد خود یک تفنگ داشت وقتی با این آدم مواجه شد، لازم نبود فرار کند و به جایش به او(مهاجم) شلیک می‌کرد و تمام می‌شد.»

دانش‌آموزان در حضور دونالد ترامپ

وی در ادامه ضمن تاکید بر آموزش دادن این معلمان برای استفاده از تفنگ گفت: «البته معلم‌ها (بصورت پنهان) اسلحه را با خود حمل می‌کنند و آموزش ویژه خواهند دید.»

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه از حاضران پرسید که چه کسانی موافق هستند و سپس چند تن از مخالفان نیز در مقابل وی صحبت کردند.

مارک باردن که پسرش را در تیراندازی مدرسه ساندی‌هوک ایالت کندیکت در سال ۲۰۱۲ از دست داد در پاسخ به دونالد ترامپ گفت: «جکی، همسر من یک معلم است و او به شما خواهد گفت که معلم‌ها به اندازه کافی مسئولیت دارند که نخواهند مسئولیت ترسناک گرفتن زندگی کسی را بر عهده بگیرند.»

بیشتر بخوانید:

«راهپیمایی برای زندگی‌مان»؛ تلاش دانش آموزان آمریکا برای کنترل سلاح

جلسه دادگاه مهاجم دبیرستان فلوریدا برگزار شد

حمایت جرج کلونی و همسرش از جنبش «راهپیمایی برای زندگی‌مان»

این پیشنهاد رئیس جمهوری آمریکا در روزهای پیش از زبان چندین کارشناس «فاکس و دوستان»، برنامه مورد علاقه دونالد ترامپ از شبکه فاکس نیوز شنیده شده است.

از دیگر سو، گروهی تحت حمایت سازمان ملی اسلحه نیز در سال ۲۰۱۲ پس از تیراندازی دبیرستان سندی هوک، پیشنهاد مسلح شدن معلمان را مطرح کرده بودند.

دونالد ترامپ که در سال ۲۰۱۶ و در دوران کارزار انتخاباتی، از حمایت «سازمان ملی سلاح» برخوردار بود، در این جلسه گفت که برسی موضوع قرار دادن شرط «بررسی پیشینه» برای فروش اسلحه به افراد را در نظر خواهد گرفت.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

تظاهرات میلیونی جوانان آمریکایی برای اصلاح قوانین اسلحه

جلسه دادگاه مهاجم دبیرستان فلوریدا برگزار شد

«راهپیمایی برای زندگی‌مان»؛ تلاش دانش آموزان آمریکا برای کنترل سلاح