درگیری‌‌ها در تهران؛ تعداد کشته‌های خیابان پاسداران به ۵ نفر رسید

درگیری‌‌ها در تهران؛ تعداد کشته‌های خیابان پاسداران به ۵ نفر رسید
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

به گفته پلیس ایران در این درگیری‌ها علاوه بر ۳ مامور پلیس، دو بسیجی نیز جان خود را از دست دادند که یکی از آنها به وسیله خودروی سمند زیر گرفته و کشته شده و دیگری توسط سلاح سرد از پای درآمد.

آگهی

در جریان درگیری شب گذشته نیروهای امنیتی با دراویش گنابادی در خیابان‌های منتهی به گستان هفتم پاسداران تهران دست‌کم ۵ نفر کشته شدند. به گفته سعید منتظرالمهدی، سخنگوی نیروی انتظامی ایران ساعت ۲ بامداد روز سه‌شنبه دو بسیجی در این درگیری‌ها جان باختند.

وی افزود که یکی از بسیجی‌ها به وسیله خودروی سمند زیر گرفته و کشته شده و دیگری توسط سلاح سرد از پای درآمده است. پیش از آن نیز حمله یک اتوبوس به گروهی از نیروهای انتظامی موجب مرگ ۳ مامور پلیس شده بود.

بیشتر بخوانید:درگیری دراویش با پلیس تهران؛ اتوبوس سه مامور را زیر گرفت و کشت

به گفته سخنگوی پلیس اوضاع «در ساعت ۴ کاملا آرام شد» و «پاکسازی محل و خیابان‌های اطراف» ساعت ۴ و نیم بامداد به پایان رسید.

ویدئویی منتشر شده توسط یکی از بازداشت شدگان از داخل مینی‌بوس پلیس نشان می‌دهد که تعداد زیادی از دراویش دستگیر و به دادسرا منتقل شده‌اند.

همچنین بیش از ۳۰۰ نفر، از جمله رانندگان اتوبوس و سمند بازداشت شده‌اند. به گفته نیروی انتظامی ۳۰ نفر از ماموران پلیس زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

حساب کاربری توییتر مجذوبان نور، رسانه منتسب به دراویش گنابادی از حضور نیروهای لباس شخصی در اطراف منزل نورعلی تابنده مجذوب‌علی شاه، از رهبران دراویش خبر داده است. با این وجود این ادعا می‌شود که نیروهای امنیتی وارد منزل نشده‌اند.

این رسانه همچنین از قطع شدن راه‌های ارتباطی، خطوط تلفن همراه و کند شدن سرعت اینترنت در محل اطراف درگیری خبر داد.

اعتراضات روز گذشته دراویش گنابادی نسبت به بازداشت نعمت‌الله ریاحی، یکی از اعضای این گروه به درگیری با ماموران پلیس و ضد شورش انجامید.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کارناوال «دراویش» در قاهره برگزار شد

در پی درگیری ۳ ساعته نیروهای امنیتی ایران و جیش العدل در راسک یک مامور پلیس کشته شد

پس‌لرزه‌های حمله «جیش‌العدل» در راسک و کشته‌شدن ۱۱ مامور؛ ایران از اعدام یک «جاسوس موساد» خبر داد