طارق رمضان تفهیم اتهام شد

طارق رمضان تفهیم اتهام شد
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

یکی از زنان شاکی از وجود اثر زخمی بر روی بدن طارق رمضان سخن گفته است. در مقابل اسلام شناس سوئیسی ضمن پذیرش وجود این اثر زخم بر روی بدنش از نحوه اطلاع شاکی از آن ابراز بی اطلاعی کرده است.

آگهی

طارق رمضان، اسلام شناس سوئیسی که متهم به تجاوز جنسی است، پس از دوروز که تحت بازداشت موقت بود از سوی دادستانی تفهیم اتهام و به بازداشتگاه منتقل شد.

پلیس قضایی فرانسه از صبح روز چهارشنبه ضمن بازداشت موقت طارق رمضان اقدام به بازجویی از او کرده بود. تحقیق پلیس قضایی فرانسه به دنبال شکایت دو زن از طارق رمضان به دلیل تجاوز جنسی صورت گرفت.

این دو زن طارق رمضان را متهم کرده‌اند که در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۲ میلادی در شهرهای لیون و پاریس به آنها تجاوز کرده است.

پلیس در جریان بازجویی روز پنجشنبه از اسلام شناس سوئیسی بیش از سه ساعت او را با یکی از زنان شاکی روبرو کرده بود. به گزارش روزنامه «لو پاریزین» در جریان این رویارویی زنی که از طارق رمضان شکایت کرده است او را به خشونت‌های جنسی سبعانه متهم کرد. وی همچنین از وجود اثر زخمی بر روی بدن طارق رمضان سخن گفته است. در مقابل اسلام شناس سوئیسی ضمن پذیرش وجود این اثر زخم بر روی بدنش از نحوه اطلاع شاکی از وجود این اثر زخم بر روی بدنش ابراز بی‌اطلاعی کرده است.

طارق رمضان فیلسوف و استاد مطالعات اسلامی است

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

پلیس فرانسه پیش از احضار طارق رمضان برای بازجویی به مدت سه ماه در مورد شکایت‌های مطرح شده تحقیق کرده بود.

دانشگاه آکسفورد بریتانیا به دنبال آغاز تحقیق درباره اتهام ارتکاب جرائم جنسی، براساس توافقی دو طرفه، وی را به یک مرخصی فوری فرستاد. او دانشگاه استاد مطالعات اسلامی معاصر در دانشگاه آکسفورد و همچنین مسئول یک انجمن اسلامی آموزش اخلاق در پاریس است.

بیشتر بخوانید:

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

دادگاه سوئیس، طارق رمضان اسلام شناس را از اتهام تجاوز و اجبار جنسی تبرئه کرد

طارق رمضان اسلام شناس سرشناس سوئیسی به تجاوز به دو زن متهم شد

ماکرون وعده داد مفهوم «رضایت» را به تعریف تجاوز جنسی در قوانین فرانسه بگنجاند