اعلامیه هوایی آنکارا در عفرین برای مقابله با شبه نظامیان کرد

اعلامیه هوایی آنکارا در عفرین برای مقابله با شبه نظامیان کرد
Copyright 
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

این اعلامیه که به سه زبان ترکی، عربی و کردی نوشته شده از ساکنان عفرین می خواهد اجازه ندهند «تروریست ها» از فرزندانشان سوءاستفاده و خانه و آینده اشان را خراب کنند.

آگهی

خبرگزاری آناتولی در گزارشی از اقدام ارتش ترکیه در پخش اعلامیه برای مردم شهر عفرین و درخواست از آنها برای متحد شدن علیه تروریست ها خبر داده است.

در این گزارش آمده است که واحدهای هوایی ارتش ترکیه با پخش اطلاعیه ای به سه زبان ترکی، عربی و کردی از طریق هوا از ساکنان منطقه عملیاتی «شاخه زیتون» خواسته اند نسبت به اقدامات شبه نظامیان کرد که آنکارا آنها را تروریست قلمداد می کند، هشیار باشند و از آنها دوری جویند.

در این اعلامیه خطاب به مردان و زنان ساکن در شهر عفرین آمده است: «زمان پایان دادن به فشار و ظلم تروریست های خائن پ.ک.ک/پ.ی.د/ی.پ.گ و داعش که به روی همسایه خود سلاح کشیده و مساجد را تخریب می کنند، فرارسیده است. اجازه ندهید تروریست ها از فرزندان شما سوءاستفاده و خانه و آینده‌تان را خراب کنند. زمان زدن دست رد به سینه به این تروریست هاست. از آنها دوری کنید. عفرین متعلق به عفرینی‌هاست. به امید خدا و به امید روزهای سرشار از صلح، آرامش، امنیت و برکت.»

ترکیه از سی‌ام دی ماه جاری عملیاتی را زیر عنوان «شاخه زیتون» علیه گروهی از شبه نظامیان کرد موسوم به یگان‌های مدافع خلق (ی‌پ‌گ) مستقر در منطقه عفرین سوریه آغاز کرده است. دولت آنکارا این گروه را که یکی از متحدان جدی آمریکا در نبرد علیه جهادگرایان است، «تروریست» می‌خواند و با همراهی نیروهای ارتش آزاد سوریه که مخالف رژیم بشار اسد هستند، مبارزه مستقیم با آنها را آغاز کرده است.

به گفته سازمان ملل دست کم یازده کودک در جریان حملات چند روز گذشته ارتش ترکیه در عملیات شاخه زیتون در عفرین جان سپرده اند.

بیشتر بخوانید: نبرد عفرین؛ ترکیه در شمال سوریه به دنبال چیست؟

بیشتر بخوانید: ارتش آزاد: با تمام توان به ارتش ترکیه، تنها حامی مخالفان اسد کمک می کنیم

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

ترکیه: سخنان ماکرون درباره عملیات عفرین توهین آمیز است

اردوغان از احتمال گسترش و تمدید عملیات در عفرین سوریه خبر داد

اردوغان: مسئول تنش‌های اخیر خاورمیانه نتانیاهو است؛غرب در برابر حمله اسرائیل به سفارت ایران سکوت کرد