هشت سرنشین کشتی گم شده در اقیانوس آرام پیدا شدند

هشت سرنشین کشتی گم شده در اقیانوس آرام پیدا شدند
نگارش از Euronews
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

تصاویر هوایی حاکی از پیدا شدن یک قایق نجات با هشت سرنشین است که بنظر می‌آید از بازماندگان کشتی مسافربری گم‌شده جمهوری کیریباتی در اقیانوس آرام باشند.

آگهی

یک هفته پس از ناپدید شدن کشتی مسافربری با ۵۰ نفر مسافر و خدمه که از جزیره نونوتی بزرگترین شهر جمهوری کیریباتی (Kiribati) واقع در اقیانوس آرام است عازم سفری دو روزه بود، تصاویری از یک قایق نجات با هشت مسافر این کشتی توسط نیروی هوایی نیوزلند ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: کشتی مسافربری با ۵۰ مسافر در اقیانوس آرام ناپدید شد

تصویر منتشر شده توسط نیروی هوایی نیوزیلند یک قایق نجات را با هشت سرنشین نشان می‌دهد. این قایق در ۳۰۰ کیلومتری جنوب غربی جمهوری نائورو در اقیانوس آرام مشاهده شده است.

نیروی هوایی نیوزیلند با اعزام هواپیماهای پی-۳ اوریون در تلاش برای یافتن اثری از این کشتی است. دارین وب، فرمانده نیروی هوایی نیوزیلند طی بیانیه‌ای اعلام کرد که برای دیگر بازماندگان مواد غذایی، آب و رادیو به آب انداخته شده است و نیرو هوایی این کشور سعی دارد تا با آنها ارتباط رادیویی برقرار کند.

فرمانده نیروی هوایی نیوزیلند روز یکشنبه با اشاره به اینکه منتظر رسیدن قایق ماهیگیری با هشت سرنشین هستند، گفت: «نیروهای ما به جستجو در منطقه ادامه می‌دهند تا دیگر بازماندگان این کشتی را پیدا کنند.»

به اینستاگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

کیریباتی کشوری کوچک و جزیره ای در مجاورت استرالیا و نیوزیلند و پایتخت آن تاراوای جنوبی است. جمیعت این کشور که در سال ۱۹۷۹ میلادی از بریتانیا اعلام استقلال کرد ۱۱۰ هزار نفر است.

کشتی مسافربری گم شده از روز ۲۸ دیماه (۱۸ ژانویه) در اقیانوس آرام ناپدید شده است.

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

کشتی مسافربری با ۵۰ مسافر در اقیانوس آرام ناپدید شد

نجات معجزه آسای پدر و دختر پس از گم شدن در دریا

کشتی‌گیر ایرانی در چند قدمی المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ از پناهندگی در ایتالیا تا تمرین و آشپزی