ویدئوی اعدام خیابانی در بنغازی: سازمان ملل هشدار دریافت کرده بود

اعدام خیابانی در بنغازی
اعدام خیابانی در بنغازی
Copyright 
نگارش از مسعود سالاری
هم‌رسانی این مطلبنظرها
هم‌رسانی این مطلبClose Button

اعدامیان با چشم‌های بسته زانو می‌زنند و مردی با لباس نظامی و با اسلحه‌ای در دست، مستقیما به سر آنها شلیک می‌کند.

آگهی

انتشار یک ویدئو تکان‌دهنده از اعدام ده نفر در شهر بنغازی واکنش سازمان ملل متحد را برانگیخت. هیئت پشتیبانی سازمان ملل در لیبی اعلام کرد که روز پنج‌شنبه ۵ بهمن در مورد احتمال اعدام‌های خشن و بی‌رحمانه در بنغازی هشدار دریافت کرده بود.

ویدئوئی که پنج‌شنبه در فضای مجازی منتشر شد نشان می‌دهد افرادی با لباس یک شکل آبی‌رنگ در یکی از خیابان‌های شهر، در برابر انظار عمومی اعدام می‌شوند. اعدامیان با چشم‌های بسته زانو می‌زنند و مردی با لباس نظامی و با اسلحه‌ای در دست، مستقیما به سر آنها شلیک می‌کند. افرادی نیز اجساد اعدامیان را در پشت وانت‌بار نهاده و از محل دور می‌کنند.

به کانال تلگرام یورونیوز فارسی بپیوندید

هیئت پشتیبانی سازمان ملل در صفحه توئیتر خود محمود ورفالی، یکی از فرماندهان نیروهای ویژه لیبی را که تحت پیگیر بین‌المللی است مسئول این اعدام‌ها معرفی کرده است. دیوان کیفری بین‌المللی شواهدی در دست دارد که نشان می‌دهد ورفالی تنها در سال ۲۰۱۷ دست کم در پنج نوبت چنین اعدام‌های فجیعی را انجام داده است.

بر اساس آن چه در این ویدئو گفته می‌شود، افراد اعدام شده کسانی هستند که روز قبل از آن، یعنی سه شنبه ۳ بهمن به مسجد ردوان حمله کرده‌اند.

در آن روز بر اثر دو حمله تروریستی با خودرو بمب‌گذاری‌شده در برابر مسجد رضوان در بنغازی دست کم ۳۳ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید:صدور حکم بازداشت فرمانده ارتش ملی لیبی توسط دیوان کیفری بین المللی

هم‌رسانی این مطلبنظرها

مطالب مرتبط

صدور حکم بازداشت فرمانده ارتش ملی لیبی توسط دیوان کیفری بین المللی

لیبی؛ پنج سال بدون قذافی

واکنش‌ها به حکم اعدام توماج صالحی؛ اسماعیلیون: به خیابان‌ها برمی‌گردیم